1#. כשדנה ויגאל נישאו

היה ברור לה שזה לנצח. הוא היה חכם ויציב והיה לו חיוך הורס והיא היתה משוכנעת שאיתו זה עד שהמוות יפריד ביניהם. למרות האהבה הגדולה הצד המיני לא היה מאד מוצלח אבל דנה חשבה שזה בגלל חוסר נסיונו של יגאל והייתה משוכנעת שעם הזמן הם ישתפרו. היו לו כל כך הרבה יתרונות והיא היתה כל כך מאוהבת שזה באמת לא שינה לה.

אחרי שנתיים היא הרתה וכבר בחודש השלישי להריונה הוא הפסיק לחלוטין לגעת בה וטען שיש לו ׳מחסום נפשי׳ והוא מפחד לגרום נזק לעוברית. לדנה היה מאד קשה עם הריחוק הפיזי ביניהם אך ככל שהריונה התקדם היא התרכזה יותר בהריון ובלידה ופחות בפגיעות שחשה מהריחוק של יגאל. חוץ מהריחוק הפיזי הוא היה מקסים ואוהב והיא הניחה שאחרי הלידה הדברים יסתדרו.

אז זהו שלא. הדברים לא הסתדרו ויגאל נמנע ממגע איתה. היא היתה בת 30 כשהיא הבינה שהיא צריכה לוותר על סקס בחיים אם היא רוצה לשמור על שלמות המשפחה.

2#. דנה היתה בת להורים גרושים.

״ילדים להורים גרושים, במיוחד כאלו שעברו גירושים טראומטיים, יעשו הכל כדי שמה שקרה להם לא יקרה לילדים שלהם״ שברה לי דנה את הלב כשתיארה איך היא נלחמה על נישואיה. היא בכתה והתחננה שילכו לטיפול זוגי ולטיפול מיני והלכה בעצמה לטיפולים שונים ועשתה דיאטות רעב וצבעה את שיערה לבלונד, אך כל פעם מחדש חוותה תחושת דחיה וכישלון.

יגאל לא שכב איתה וכשהוא הרגיש שהוא נדחק לקיר הוא מצא דרכים יצירתיות להאשים אותה. ׳בגללה הם לא שוכבים. היא שמנה מדי, היא לא נחמדה, היא עסוקה מדי׳, ובסופו של דבר הוא סיים כל טיפול זוגי או מיני אחרי מפגשים ספורים. בסוף שניהם הגיעו להבנה ולכאילו השלמה שהכל בסדר ביניהם חוץ מהסקס, וסקס זה לא הכל בחיים.

יגאל לא בוגד בה. בזה דנה היתה בטוחה. הוא גם לא אוהב גברים. גם בזה היא היתה בטוחה. הוא פשוט לא מעוניין בסקס. ודנה ויתרה. היא התרכזה בגידול בתם ׳נועה המהממת׳ ועשתה חיל בעבודה וכלפי חוץ הם נראו משפחה מאושרת ואיש לא ידע שהם ויתרו על סקס כבר לפני שנים.

דנה רצתה עוד ילדים אבל יגאל סירב בתוקף. היא אפילו הניחה את הבעיה על השולחן ואמרה ״אני מבינה שבשביל לעשות עוד ילדים צריך לשכב, אבל אפשר גם ללכת לרופא ולעשות הזרעה. בוא נקבע פגישה. בבקשה. אני לא רוצה להשאיר את נועה לבד בעולם אחרי שאנחנו לא נהיה כאן״ היא התחננה. והוא אמר ״בסדר תקבעי״ ולא הגיע פעם אחר פעם והיא הבינה שזה כמו עם הטיפול הזוגי ואין מה לעשות.

3#. דנה התחילה לבגוד ביגאל

אחרי 7 שנים רזות ונטולות סקס. זה קרה במקרה. היא הכירה את גיא בעבודה, הם התיידדו, הוא התחיל להחמיא לה על יופיה ומפה לשם בנסיעה משותפת ללקוח בצפון זה קרה. והפך לרומן סוער ואהבה גדולה. היא התקשתה להסתיר את האושר שהרומן הזה גרם לה אבל יגאל לא שאל כלום ולא חשד בכלום ולא התעניין במה שעובר עליה והיא היתה מרוצה שהוא לא רואה כלום ובתת מודע הבינה שהוא בוחר להתעלם וידעה שבסוף משהו יקרה.

אבל מה שקרה היה צפוי ובלתי צפוי בעת ובעונה אחת.

דנה הרתה.

״למה לא התגרשת מיגאל?״ שאלתי והיא הסבירה שכבר מהתחלה גיא הבהיר שאשתו חולה והוא בחיים לא ינטוש אותה, ככה שהיה ברור לשניהם שהרומן הזה לא יחרוג מגבולותיו. אבל אז ההריון. והפחד המטורף מגירושין, פחד שנצרב בה כצלקת מילדותה.

4#. המוצא היחיד היה לנרמל את ההריון הזה.

וכך דנה התחילה להפעיל לחץ לילד על יגאל ולראשונה איימה בגירושין ואמרה שהיא כבר תכף בת 40 וזו ההזדמנות האחרונה והיא תעשה עוד ילד איתו או בלעדיו ואם צריך היא תלך לבנק הזרע.

היא סיפרה לו שהיא הלכה כבר לרופא והיא יכולה לעשות את כל התהליך גם בלעדיו הוא רק צריך לשתף פעולה ולמלא בבית מבחנה שהיא תביא לו. ואם הוא לא יעשה את זה ׳היא פותחת תיק ברבנות׳.

איכשהו הפחד מגירושין היה חזק מאד גם אצלו ויגאל הסכים לשתף פעולה. אחרי שבועיים דנה באה עם בדיקת הריון ואמרה לו ״מזל טוב אנחנו בהריון״ והוא נראה היה שמח והיא חשה הקלה ומועקה בעת ובעונה אחת.

שמונה חודשים אחר כך נולדה תינוקת מתוקה. דומה מאד לנועה המהממת שגם קיבלה את הזכות לבחור את שמה וקראה לה ניצן. יגאל היה אבא מאושר. וגם גיא, שהיה שם איתה עד הרגע האחרון והגיע לבית החולים כשדנה סימסה לו שהשטח פנוי.

5#. שלוש שנים חלפו

יגאל היה אבא מהמם לניצן ואהב אותה אהבת לב ונפש. גיא חווה אותה לפחות פעמיים בשבוע בגן משחקים מרוחק שהם נהגו להפגש בו. גם הוא אהב את ניצן אהבת נפש ולב.

ודנה. דנה הרגישה את כובד הסוד ולמרות שהיא למדה לחיות עימו הוא הלך ונגס בנפשה.

יש שיאמרו שתת המודע שלה חפץ להסיר מעליה את כובדו של הסוד. יש שיאמרו שרגע אחד של חוסר תשומת לב יכול להרוס חיים שלמים.

דנה שכחה את הווטסאפ פתוח במחשב שלה. יגאל היה צריך להוריד משהו מהענן והשתמש במחשב שלה. הוא לא היה מעלה על דעתו לבדוק לה את הווטסאפ, שהרי הוא פיתח את עצימת העיניים שלו לדרגת אומנות.

אבל ההודעה שקפצה בדיוק ברגע שהוא ישב על המחשב של דנה היתה מגיא שכתב ״שרוף על הילדה המתוקה הזו״. איכשהו ההודעה הזו גרמה לו להיכנס לתכתובת בין דנה לגיא.

6#. היקום של יגאל קרס לתוך עצמו.

לא רק שאשתו מנהלת מערכת יחסים ארוכה קרובה ומלאת תשוקה ואהבה עם גיא, ניצן היא הבת של גיא ולא שלו. הרומן לא הפתיע אותו. בתוך תוכו הוא כנראה ידע שיש משהו. אבל ניצן.

יגאל הוא אדם קר ומחושב. הוא לא אמר לדנה מילה אלא החליט קודם לוודא את העניין. הוא הזמין באפליקציה ערכות לבדיקה גנטית מחו״ל ושלח דגימות רוק שלו ושל ניצן בחזרה למעבדה בארה״ב. עד שהגיעו התשובות הוא ניסה להעמיד פנים שכלום לא קרה, אבל היה עצבני במיוחד ודנה הרגישה שמשהו קרה וניסתה לשאול אבל הוא הכחיש. בפועל הוא ניצל את התקופה שחלפה עד שהגיעה הבדיקה כדי לנסות ולנתק את עצמו רגשית מניצן.

יגאל סיפר על הגילוי המרעיש רק לאחותו שהיא עורכת דין שמעולם לא סבלה את דנה אבל לא היה לה מושג על בעיית ההמנעות של אחיה. אחותו המליצה לו להתנתק רגשית מהילדה עד שיגיעו התוצאות. כשכל עולמך מוטל לתוך מערבולת סוערת אתה מחפש משהו להאחז בו והעצה של אחותו היתה עבורו סוג של עוגן.

חלף כמעט חודש של המתנה מענה והתשובה שהגיעה קבעה שאין קשר גנטי בין יגאל לבין ניצן, ושמה קץ לספקות ולנישואיהם של יגאל ודנה.

7#. עוד באותו ערב

הוא אמר לה שהוא יודע הכל כולל הכל וכולל בדיקה גנטית ושהוא עומד להשאיר אותה בלי כלום על התרמית המטורפת הזו שהרסה לו את החיים וגם עומד להעביר לאשתו של גיא את כל מה שהוא יודע. דנה התמוטטה. כמעט שבוע היא לא הצליחה לצאת מהמיטה ולא תפקדה.

זה לא הפריע ליגאל לצאת למסע נקם והרס ולשלוח לדנה בקשה לישוב סכסוך ומכתב התראה לפני תביעת נזיקין, לפגוש את אשתו של גיא ולספר לה הכל, וגם לספר לנועה שניצן היא רק חצי אחותה. מניצן הוא ניסה להתעלם אבל היה לו קשה. הפעוטה היתה שובת לב ואהבה אותו מאוד והוא לא הצליח להפסיק לאהוב אותה. ככה זה עם אהבה, היא לא לגמרי ניתנת לשליטה. וכדי לרסן את ליבו הוא פשוט עזב את הבית ונעלם להן לשבועיים.

בפגישת המשא ומתן שהתקיימה כעבור שבועיים הוא הבהיר שהוא לא מוכן לשלם מזונות ושאין לו כוונה לקבוע הסדרי שהיה קבועים עם ניצן והוא גם מעוניין לנתק את הקשר המשפטי עימה, והוסיף ואמר שדנה צריכה לשלם מחיר כבד על מה שעשתה לו.

אני ביקשתי מעורכת הדין שלו להבהיר לו שלפי חוקי מדינת ישראל ניצן תמיד תהיה בתו, ושבדיקת רקמות אינה אפשרית ואף אסורה בשל החשש לממזר אותה. את המתח בחדר הישיבות ניתן היה לחתוך בסכין.

ואז דנה שתתה מכוס המים שהחזיקה ביד רועדת ואמרה ליגאל בקול שקט שהיא לא תכפה עליו קשר עם ניצן ותשלום מזונות ואם זה מה שהוא רוצה, היא מעדיפה שיהיה נתק מלא מניצן שהיא קטנטונת ויכולה בכלל לשכוח אותו. עוד היא אמרה שהיא מצטערת מאוד מאוד ושלפעמים החיים מסדרים לנו תסריטים הזויים והיא לא התכוונה שככה יצא ושבלי קשר לגנטיקה מבחינת ניצן הוא אבא שלה והוא אבא מדהים ושניצן מאוד אוהבת אותו, והיא מתנחמת בעובדה שלפחות לנועה ישאר אבא כמוהו.

יגאל הביט בה המום. הוא לא ציפה לגישה הזו. דנה תמיד היתה לוחמת, ופתאום היא עומדת מולו כשנפשה ערומה מהגנות והיא אוחזת דגל לבן בידה. הוא נראה נסער מאוד ויצא מהמשרד והפגישה הסתיימה.

למחרת הוא יצר קשר עם דנה וביקש לקחת את הבנות. היא קצת חששה בהתחלה אבל הוא אמר שהוא חשב על מה שהיא אמרה ושמבחינתו ניצן היא הבת שלו בדיוק כמו נועה והוא לא מתכוון לנטוש אותה. הוא הוסיף ואמר שהוא יודע שהוא נרדם בשמירה הרבה מאוד שנים ושיש מחיר כבד לזה שהוא לא טיפל בבעיה כשהיא ביקשה שילכו לטיפול אבל עכשיו כבר אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור.

השבוע הם חתמו על הסכם גירושין לאקוני וסטנדרטי לחלוטין, כזה שנחתם בין בני זוג נשואים שמתגרשים ומחלקים דירה וכסף והוצאות על שתי בנות שנותרו באחריות הורית משותפת. השופטת שאישרה את ההסכם לא העלתה על דעתה איזו דרמה חבויה בין דפיו, ואיך בין סעיפיו הסטנדרטים יש כל כך הרבה כאב וחמלה וקארמה ועד כמה הלאקוניות הזו בעצם הצילה חיים.

***

השבוע בפודקאסט על מפלצת הפחד עם ד״ר אילן טל להאזנה לחצו כאן.