1#. תסלחו לי

שאין לי אמפטיה לא לגברים ולא לנשים באתרים שמשדכים גברים עשירים לנשים צעירות לצורך סידור קבוע של ״תמיכה״ חודשית כנגד שירותי סקס. הבזויים ביותר בעיני הם גברים נשואים שמציגים עצמם כ״שוגר דדי״ ומחפשים נשים צעירות כדי לקבל מהן שירותי סקס כנגד תמיכה חודשית ביד רחבה, ובבית מתעללים בנשים שלהן כלכלית ונפשית, ויש לא מעט כאלו. הם בדרך כלל נרקסיסטים שבטוחים שהכל מגיע להם ושהם יכולים לשלוט באנשים באמצעות כספם.

בבית הוא נוקט בענישה כלכלית. ״זה יקר״ הוא אומר לאשתו כשרכשה כמה בגדים בזארה, ״למה את מבזבזת כל כך הרבה כסף על סמרטוטים כל שבוע״, והיא התכווצה ומלמלה משהו על הסייל שהיה והכל ביחד עלה לה רק 700 ש״ח, ולא הזכירה שהיא הפקידה משכורת של 15,000 ש״ח לחשבון המשותף והוא הפקיד סכום זהה.

כבר שנים שהוא מעביר מחשבון החברה שלו את אותו סכום שמופקד לחשבון כמשכורתה החודשית, ומקפיד אפילו על השקלים ועל האגורות. כך מדי חודש, גם כשמשכורתה היתה נמוכה יותר, וגם כשהסכומים האלו לא הספיקו להוצאות המשפחה והם נכנסו ליתרת חובה. את יתרות החובה הוא נהג לכסות באמצעות הלוואות שנטל במסגרת החשבון המשותף.

בחשבון החברה שלו שכבו מליוני שקלים. היתה לו חברה משגשגת, הוא היה מצליחן, חולה שליטה, בעל צורך עז בריגושים, תחושת עליונות והתנשאות, וחוסר יכולת לחוש רגשות עמוקים.

כחלק מהצורך בריגוש היתה לו כל פעם מאהבת תורנית, ולפני כשנה הוא גילה שיש אתרים שמשדכים גברים כמוהו לנשים שמחפשות ״שוגר דדי״ וחגג. עשרות אלפי שקלים עברו מדי חודש מחשבון החברה לחשבונן של נשים צעירות ונאות שדרשו תמיכה חודשית כנגד ביקור שבועי בדירתן.

2#. זוכרים את אשתו?

זו שהוא מוציא לה את הנשמה על קניות בזארה ומעביר לחשבון המשותף סכום נמוך יותר ממה שהוא מקדיש לנשים המוחזקות? זו שכבר שנים הוא מקטין וכשהיא חושדת כועס עליה ועושה גזלייטינג והופך אותה לחולת נפש? ובכן לפני חודשיים היא קיבלה הודעת טקסט אנונימית

״בעלך פעיל מאוד עם כמה נשים במקביל״.

מסתבר שיש אתרים שאפשר לשלוח דרכם הודעות טקסט אנונימיות לחלוטין ואין אפשרות לדעת מי השולח.

כעבור שלושה ימים נשלחה לה הודעה נוספת –
״תבדקי כמה כסף בעלך משקיע בנשים אחרות״.

היא לא אמרה לו כלום. כשהוא שב הביתה הוא היה מוזר, כאילו חיכה שתאמר משהו, כאילו ידע שהיא קיבלה הודעה, אבל היא לא אמרה כלום והוא לא שאל, רק היה נחמד ונעים שלא כהרגלו בכל אותו שבוע.

אולי הוא חשב שהיא לא קיבלה את ההודעות ואולי הוא חשב שהיא התעלמה מהן, אבל היא לא התעלמה ולא התכוונה להתעלם. ההודעות האלו העידו שהחשדות שלה לא היו ״מופרכים״ ו״הזויים״ כמו שהוא הקפיד לומר לה, אלא דווקא מאוד מבוססים.

היא שכרה חוקר פרטי וביקשה חקירה מקיפה, כולל מעקבים ודיבוב. אלא שהחוקר עוד לא הספיק להתחיל את העבודה והיא קיבלה לטלפון הודעה אנונימית עם סרטון שלו באקט מיני סוער עם אשה בלונדינית צעירה שהביטה כל העת לעבר המצלמה.

באותו ערב הוא חזר הביתה מאוד מאוחר והיה חיוור כמו סיד. בפעם הראשונה אחרי 22 שנות נישואין הוא נראה לה חלש ומבוהל.

3#. קרה משהו?

היא שאלה והוא הביט בה ושתק וכשהיא לא הוציאה מילה במשך דקה ארוכה ורק הביטה בו, הוא אמר ״אני יודע שקיבלת סרטון לטלפון היום. אנחנו צריכים לדבר״.

מסתבר שאותה אשה צעירה שחיפשה ״שוגר דדי״ היתה נערת פיתוי שמופעלת על ידי עבריינים שביקשו לסחוט אותו ואיימו שיספרו לאשתו על הפעילות המינית העניפה שלו אם לא יעביר להם סכום חד פעמי של 120,000 שקלים. הוא התעלם וניתק קשר עם אותה בחורה וחסם אותה בווטסאפ. ואז הגיע הווטסאפ הראשון לאשתו. הוא קיבל צילום מסך וידע שהיא קיבלה. ״למה לא אמרת כלום?״ הוא שאל והיא שתקה.

הוא חשב שבזה נגמר הארוע אבל אז הוא קיבל דרישה נוספת להעביר במיידית 150,000 שקלים במזומן או שתשלח עוד הודעה לאשתו. הוא התעלם והיא קיבלה את ההודעה השניה והוא קיבל צילום מסך. היא עדיין לא אמרה כלום והוא כבר הבין שהם לא יפסיקו אבל לא ידע מה עוד הם יכולים לעשות.

הוא לא ידע שבכל החודש האחרון שהוא בילה בביתה של אותה אשה הוא צולם מכל הכיוונים. הוא גם לא ידע שלא תבוא שום דרישה לפני שהסרטון נשלח לאשתו. הוא קיבל הודעה אנונימית עם הסרטון, עם צילום מסך שהוא נשלח לאשתו ועם דרישה ל-350,000 שקלים והאיום הבא ״הבנו שאתה לא מפחד מאשתך. אם לא תעביר את הכסף הסרטון הזה ישלח ליואב ויש לנו עוד הרבה סרטונים״.

כשהוא ראה את השם של בנו החייל, שמשרת ביחידה קרבית, בתוך ההודעה הסוחטת חשך עליו עולמו. יואב היה החולשה שלו. יואב היה גבר צעיר ומוצלח, וצנוע, וערכי, מאלו שמתנדבים לכל משימה ורוצים לשרת את המולדת. הוא היה כל מה שהוא לא, והוא העריץ אותו וניסה במשך שנים להפוך אותו מ״הבן של אמא״ לבן טיפוחיו, ופחד עד עמקי נשמתו שיואב יראה אותו במערומיו, תרתי משמע.

הוא החליט ללכת למשטרה ולהגיש תלונה, ולפנות לאשתו ולספר לה הכל. במשטרה אמרו שמכירים את תופעת הסחיטה נגד גברים דרך אתרים כאלו, ושהם יבדקו ויחקרו אבל נתנו לו להבין שקשה מאוד לאתר את אותם סחטנים ושעומדים כנראה מאחורי הבחורה הזו עבריינים כבדים מאוד.

בכל מקרה הוא רצה, הנרקסיסט, להתייעץ עם אשתו האם לשלם להם ובכך למנוע מיואב את הסרטון, ובאותה נשימה הוסיף ואמר שהוא יודע שאם יענה לסחיטה הם יסחטו עוד הרבה, והוא שבור וגמור ויודע שהוא הרס לשניהם את החיים ומקווה שהיא תסלח לו.

4#. היא לא ענתה ולא סלחה.

כעבור שבוע הגשנו בקשה לישוב סכסוך וצו איסור דיספוזיציה על החברה ונכסיה, ושלחנו אליו הזמנה לנהל מו״מ. אבל לרגע לא היה לי ספק שהוא יתנהל כנרקסיסט ברגע שיבין שהיא נחושה להתגרש. ״הוא אמר מילה במילה את מה שאמרת שהוא יגיד״ היא סימסה לי כשהוא קיבל את המכתב ואמר שהיא לא צריכה עו״ד ושאפשר לסיים ביניהם ושעורכי דין רק יקחו להם את כל הכסף ולא ישאר כלום לילדים.

״לא ישאר כלום לילדים אם תמשיך לפזר כספים על נשים אחרות״ היא אמרה. ״לא פיזרתי כספים״, הוא התחיל בגזלייטינג, והיא עצרה אותו ״את זה אנחנו נבדוק״, ענתה. ״אני מבקשת גישה לחשבונות של החברה. שנים לא ידעתי שיש לנו הרבה כסף. שנים אתה מוציא לי את הנשמה על כל קניה בזארה ובינתיים משלם לזונות יקרות״. הוא הביט בה המום. שנים היא לא העיזה לומר כלום,
ופתאום.
פתאום היא מעיזה.
פתאום היא דורשת.
פתאום היא לא מפחדת.

5#. הוא לא ידע

שלפני שהיא הגיעה אלי היא הפעילה את החוקר הפרטי שהביא דו״ח גם על מצב החברה וגם מצא שהוא בקשר עם שתי נשים נוספות במקביל ולמרות הסחיטה.

הוא לא ידע שהיא שוחחה עם יואב שאמר לה שהוא יודע כבר מגיל 16 שיש עוד נשים בחייו ושהוא שמח שהיא התעוררה.

והוא לא ידע שהיא ישבה במשך שלושה ימים והקשיבה לכל הפודקאסטים שלי, ולא הפסיקה לבכות כי הבינה שיש שם ודפוס ברור למה שחוותה. היא הבינה שהוא נרקסיסט קיצוני, שבגד בה שנים, שהיא עברה אלימות כלכלית ונפשית, וטיפולי שתיקה, וגזלייטינג. ולגבי הדרך בה הוא נתפס היא אמרה – ״אם לא זה, אני הייתי ממשיכה לסבול עוד שנים. את יודעת״, היא הוסיפה – ״זו ההוכחה הניצחת שקארמה איז א ביץ׳״.

***

השבוע בפודקאסט – אלון אולמן מראיין אותי בפודקאסט פריצת גבולות. להאזנה לחצו כאן.