1. מירוץ הסמכויות

הם חיו חיים מושלמים, לכאורה. עמדתו הבכירה ומשכורתו המכובדת איפשרה לה להקדיש את זמנה למגוון סדנאות של התפתחות אישית. שתי בנותיהם הבלונדיניות היפות היו כל עולמם, והן טופחו וגודלו באהבה רבה. הם היו משפחה יפה בכלל וזוג יפה בפרט שחי נכון וכל בוקר הוא הודה ליקום על מזלו הטוב.

ואז היא ביקשה להיפרד.

החלטתה נחתה עליו כמו מכת ברק והוא חש כאילו עולמו חרב עליו. כנראה שהייתי בעל אוהב מדי הוא אמר. הוא ביקש שילכו לטיפול ובטיפול היא חזרה ואמרה שרוצה להיפרד ושמבחינתה הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. היא הכחישה רומן עם גבר אחר, אמרה שהיא לא מסוגלת לחשוב על זה בכלל וחייבת בסך הכל זמן לבד לבדוק עם עצמה מה היא מרגישה. ״הסדנאות האלו דפקו לה את המוח״ אמר לי במבט עצוב בעיניים.

״יש לה מישהו אחר״ הודעתי לו. הוא סירב לקבל את קביעתי הנחרצת. ״היא לא שקרנית״ אמר ועיניו נעצבו. הסברתי לו את חוקי הבגידה (שאינם נכונים תמיד אבל סטטיסטית אם עניתם כן לפחות ל – 2 מתוך 3 השאלות אני כנראה לא טועה) :

  • 1. אם היא תלויה בך כלכלית ומחליטה אאוט אוף דה בלו להיפרד בלי סיבה נראית לעין – יש סיכוי טוב שיש מישהו שמעודד אותה לעשות זאת.
  • 2. אם היא אומרת לך שמבחינתה אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה – היא אדישה אליך – יש סיכוי טוב שיש ברקע מישהו אחר.

    3. אם ההחלטה ניתכה על ראשך בהלם מוחלט ולא קדמה לה תקופת משבר קשה – יש סיכוי טוב שהיא מנהלת רומן מאחורי גבך.

    אבל הוא סירב לקבל את ההסבר ואמר שהוא מקווה שהייעוץ הזוגי יעזור להם לשקם את המשבר.

    היא הזדרזה לספר לילדות שאמא ואבא נפרדים, אפילו בלי לעדכן אותו, בתם בת ה – 11 כתבה להם בקבוצה המשפחתית הודעה מכמירת לב : ״אני מבקשת מכם לתת למשפחה שלנו הזדמנות אחרונה. אני מבקשת סליחה אם הרגזנו אתכם וגרמנו לכם להיפרד. אני מבטיחה שאני ואחותי נהיה ילדות טובות יותר. אנחנו נהיה ילדות מושלמות מהיום. חשבתם מי יהיה איתנו בחגים ומי יהיה לבד? חשבתם איך אנחנו נרגיש אם אחד מכם יהיה לבד? אתם באמת לא רוצים את כל הדברים הטובים שלנו ואת כל הכיף והאהבה של המשפחה שלנו? בבקשה תנו עוד הזדמנות״.

    כשההודעה נשלחה הם היו שניהם בחדר השינה איש איש בענייניו. שניהם קיבלו אותה באותו רגע, ושניהם קפאו על מקומם, רק שכל אחד מהם הגיב אחרת – הוא הזיל דמעות חמות שעלו מנשמתו לעיניו וניגרו על פניו, ואילו היא לא הנידה עפעף. ״היא תתרגל״ אמרה בקור רוח שהקפיא את דמו, הסתובבה ונרדמה מיד.

    יום למחרת הוא יצר קשר עם סם החוקר הפרטי, שהתחיל לעבוד ותוך 48 שעות הוא כבר ידע שיש גבר אחר בחייה, ושזה רומן סוער ואינטנסיבי שהיא מושקעת בו עד מעל ראשה.

    ״את צדקת״ סימס לי ״חייבים להיפגש בדחיפות״. כשהוא הגיע לפגישה הוא סיפר שאימת אותה עם הממצאים ואילץ אותה בסופו של דבר להודות. לאחר שהוא חשף את המידע שבידיו הסברתי לו שיש סיכוי טוב שגם היא תפעל כדי להקדים אותו במירוץ הסמכויות ותנסה לפתוח תיק בבית המשפט לענייני משפחה. ״לא נראה לי שהיא בכיוון הוא אמר, אבל כבר הבנתי שעדיף שאקשיב לך״…חייבים לפתוח תיק בבית הדין הרבני באופן מיידי הסברתי, וביקשתי מהשליח להגיע לשם בשעה 08:30 בדיוק.

    ונעבור לחידה מספרית –

    אם השליח שיצא ממשרדי הגיע לבית הדין הרבני בשעה 08:30 והשליח שיצא ממשרדו של עורך הדין שלה הגיע למזכירות בית המשפט לענייני משפחה בשעה 08:30, מי יצליח לפתוח תיק ראשון ?

    ובכן, השבוע נרשם שיא חדש במירוץ הסמכויות – שניהם פתחו תיק בדיוק בשעה 08:38…

    מוסר השכל :

    1. אם אשתך מחליטה להתגרש תענה בבקשה על שאלון הבגידה גם אם אפשרות הבגידה לא עולה על דעתך.

    2. אם יש משמעות משפטית לבגידה – תקשיב לייעוץ שקיבלת ואל תחשוף את הממצאים לפני שפעלת משפטית.

    3. אם שני השליחים פתחו תיק בדיוק באותה דקה – יכול להיות שאתם צריכים להשאר יחד או להגיע להסכם…:)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    2. אמן הסליחות

    הוא היה אצלי לראשונה לפני 5 שנים. הוא תפס את אשתו בוגדת בו, וכמו הבחור מהסיפור הראשון, גם הוא הזדרז להתעמת איתה, אבל לא העלה על דעתו להתגרש ממנה. כשהוא קיבל את התביעה שהיא הגישה בבית המשפט לענייני משפחה הוא הגיע לייעוץ משפטי, אבל בסופו של דבר היא ביקשה שיסלח לה, והוא סלח בשמחה, ושניהם העמידו פנים כאילו הארוע הזה לא קרה. מרוב שהם רצו להעמיד פנים שהכל בסדר, הם גם הביאו לעולם את בנם השלישי, וחזרו להיות one big happy family.

    שנתיים אחר כך הוא שוב תפס התכתבויות לא זהירות שלה, ושוב היה משבר גדול, הוא שוב הגיע ליעוץ משפטי ושוב סלח לה, כי הפעם היא כבר לא טרחה לרוץ להגיש תביעות, היו לה דרכים משלה לגרום לו לסלוח לה ולהתחיל שוב מההתחלה.

    חלפו שלוש שנים, היא היתה זהירה מאוד אבל לא הפסיקה לרגע לבגוד בו. היא התמכרה לריגוש האסור. אותו ריגוש שהתא המשפחתי המוכר כבר לא יכול לספק, העלה את רמות הדופמין והסרוטנין במוח שלה, וגרם לה להתמכר לבגידות, ולהפוך אותן להרגל. הבעיה שלה היתה שהיא לא היתה טכנולוגית גדולה, ועשתה שימוש בדפדפן כרום שמחובר לגוגל שלו. ככה הוא גילה צ׳טים שלה שלא היה אמור לראות, והבין. מסתבר שהפעם היא ניהלה רומן לוהט עם העוזר הצעיר של המוסכניק אותו פגשה כשהוא היה בחו״ל והיא נאלצה לשים בעצמה את הרכב במוסך לטיפול 10,000…

    הוא גם נוכח לדעת שהיא מתכננת את צעדיה הלאה ונעזרת בשאלות רב – הרב גוגל. הרבה שאלות היא שאלה את הרב גוגל – ״איך להוציא בעל מהבית לפני גירושין?״, ״איך מחלקים אופציות בגירושין?״, ״האם אשה שבגדה מפסידה רכוש בגירושין?״, כל החיפושים האלו שנעשו מהדפדפן שלו חשפו את תוכניתה הסדורה. כלפי חוץ היא לא הראתה כלום, ולא ניכר על התא המשפחתי מה קורה מאחורי כתליו…

    הוא הגיע השבוע שוב לפגישה, בפעם השלישית. הפעם הוא היה החלטי יותר, ״אני מבין מה היא מתכננת לעשות ואני חייב להקדים אותה בבית הדין הרבני״ הוא הבהיר, מודע כבר למירוץ הסמכויות ולמשקלו במקרה שלו. הוא חתם על כל המסמכים והודיע שיעביר את שכר הטרחה למחרת בבוקר כדי שנצא לדרך, ונקדים אותה.

    שעתיים לאחר שסיימנו את הפגישה הוא התקשר בקול רועד. ״התחרטתי, אני לא מסוגל לעשות את הצעד הראשון״. אני כאן בשבילך כשתמצא את הכוח לפעול או כשהיא זו שתקבל עבורך את ההחלטה, הרגעתי אותו, נתמודד עם הכל, בבוא היום.

    אל תשפטו.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    3. איך להרוס לעצמכם את הזוגיות

    כל מי שכבר קרא את הספר שלי יודע שלפני הכל הוא מדריך אולטימטיבי לזוגיות טובה. ככה זה כשרואים כל כך הרבה זוגות שמתפרקים מאהבתם ומכל קשר אחר.

    אז אם אתם רוצים ללכת בדרכם אתם צריכים לפעול לפי 8 ״כללי הזהב״ הבאים, כולם או מקצתם :

    1. תזניחו את עצמכם, תוותרו על עצמכם, תקריבו את עצמכם קורבן על מזבח הבית והילדים.

    2. תרשו לעצמכם. להשתלח, לדבר מגעיל, להעליב, להקטין, להשפיל, לשלוט, להזניח, את מי שישן לצידכם.

    3. חפשו ריגושים. התא המשפחתי לא יכול להעניק לכם את הריגוש של הפרי האסור. עוד מתקופת גן עדן אנחנו משתוקקים דווקא לפרי האסור, טועמים אותו ומגלים שקארמה איז א ביץ. למשפחה יש כל כך הרבה יתרונות חוץ מהריגוש האסור, אז אם בא לכם להרוס אותה – זו הדרך.

    4. תאבדו שליטה – על הפה שלכם, על מפלצת האובססיביות שטמונה בכם, על מפלצת הקנאה, או על כל מפלצת אחרת שקיימת אצלכם ואתם מרשים לה לנהל אתכם.

    5. אל תפרגנו, אל תחמיאו, אל תעודדו – שחס וחלילה מי שישן לצידכם לא ירגיש טוב מדי עם עצמו. הכי טוב להיות אדישים.

    6. אם היחסים מעורערים ומי שישן לצידכם מציע שתלכו ליעוץ זוגי – אל תסכימו, אתם לא צריכים טיפול ומי שלא מבין את זה – שילך לטיפול בעצמו. תתעלמו מהעובדה שמי ששלחתם לטיפול יבין בטיפול שכנראה אין עם מי לדבר ואין מנוס מגירושין. אל תקחו בחשבון שדווקא אז אתם כנראה תתחננו לטיפול, יכול להיות שזה יהיה מאוחר מדי.

    7. תתענייני רק בעצמכם – אתם ממילא כנראה הדבר הכי מעניין בזוגיות הזו.

    8. אל תקחו חלק במטלות התא המשפחתי – אתם עובדים קשה מדי, זה לא בשבילכם, זה לא התפקיד שלכם, היא מסתדרת מעולה גם בלי העזרה שלכם.