1. האשה שאיתו

היא התקשרה וביקשה לשוחח איתי למרות שקבעה פגישה ליום שלמחרת. בשיחה הסבירה שבאה עם בן זוגה ושכאשה לאשה אסביר לו שאסור לו לתת לגרושתו לנהל אותו ושהוא משלם לה יותר מדי. הרבה יותר ממה שהיא מקבלת הגרוש שלה.. למרות שהייתי במכונית זזתי בחוסר נוחות בכסאי והסברתי לה שאני אומרת בפגישות יעוץ את כל האמת. תמיד. גם אם היא לא תייצר לי תיק וגם אם הלקוח מצפה לשמוע משהו אחר. היא ניסתה להפעיל עוד קצת לחץ ושחררה אותי לדרכי תוך שהיא מציינת מי המליץ עלי וכמה היא ממתינה לפגוש אותי. לפגישה שהתקיימה למחרת הגיעו גבר גבוה ושרירי עם שיער מאפיר ומבט רך בעיניים ובלונדינית יפיפיה עם לוק מושלם וסגנון דיבור חותך וציני. 10 דקות לתוך הפגישה הבנתי את גודל הבעיה. בן זוגה היה ביחסים מצויינים עם גרושתו והיא לא אהבה את זה. היא שכנעה אותו לא לשלם כמה תשלומים הנובעים מהסכם הגירושין ויכולים להיות שנויים במחלוקת מבחינה פרשנית. כשהגרושה סימסה לו את פרשנותה להסכם וביקשה את הכסף, היא ענתה במקומו בהודעות ציניות צולפות ועולבות, והוא קיבל תשובות באותו סגנון בחזרה. זה פעל כגפרור המצית אש בשדה קוצים ויחסי גירושין תקינים שנמשכו 5 שנים נשרפו והפכו לאיבה שחלחלה כמובן גם לילדים. החייל סירב לבוא אליו לארוחות שבת וגם הבת הקטנה הראתה חוסר התלהבות. אמנם זה קרע לו את הלב אבל גם הכעיס אותו, ועכשיו בפגישה הם ציפו שניהם שרק אגיד ״יאללה מלחמה״ כדי להסתער עם תביעות של משמורת משותפת, ביטול מזונות, ביטול הסכם, פתיחת תיק הוצאה לפועל ועוד רעיונות יצירתיים. קשה לתאר את האכזבה שהצטיירה על פניה כשאמרתי שלדעתי צריך להרגיע את העניינים עם הגרושה. שבשביל מחלוקת על 300 שח לא משקיעים עשרות אלפי שקלים בהליך משפטי, ובכלל שהנזק לילדים משינוי הפאזה, לא יכול להימדד בכסף אבל אם מתעקשים צריך לחשוב על עלות של 7-8 שנים טיפול פסיכולוגי שבועי…ריח של אכזבה פשט בחדר. הסתכלתי עליה ואמרתי לה שהבטחתי להגיד רק את האמת. אני מאד מעריכה את זה היא שיקרה, וכשהבטתי בו ראיתי בעיניו הקלה ענקית. הוא העדיף לא להתווכח על הסעיף הקטן בהסכם הגירושין אבל הסמסים הרגיזו אותו והוא קיבל את המלצת אהובתו ״להראות לה מה זה״ ולקחת את גרושתו לסיבוב בבית משפט, למרות שהלב נקרע לו מהילדים . ידעתי שזו תהיה תביעת הפסד וסירבתי לקבל על עצמי את האתגר. בשלב הזה אמרתי לו שהוא צריך לחזור לנהל בעצמו את הקשר מול גרושתו ולא לתת למישהו אחר לסמס במקומו, ולשאוף לקשר המכבד שהיה ביניהם בשנים הראשונות, ולו רק בשביל הילדים. לה אמרתי שהיא חייבת להקפיד שהיחסים ביניהם לא יושתתו על מריבות משותפות עם הגרושה, ושאסור להפוך אותה לאוייב משותף, כי זה יחלחל לילדים ובסופו של דבר לא יועיל למערכת היחסים ביניהם. הם הלכו בהבעת אכזבה, ואני חייכתי לעצמי ושמחתי שאני יכולה לבחור את לקוחותי.

מוסר השכל – גם אם הקשר הטוב עם האקס של בן או בת הזוג לא מוצא חן בעיניכם הקפידו לעודד אותו ולפרגן לו, זה יקנה לכם הרבה שקט בחיים, וזה לא מאיים עליכם. עובדה – מהם הם התגרש ועכשיו הם אתכם נכון?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2. קולו של הלב

היא הגיעה לפגישה ואמרה שרוצה להתגרש אבל לא מרגישה לגמרי בשלה ולכן רוצה לבדוק את זכויותיה המשפטיות. היא היתה שתקנית ומופנמת ונאלצתי לשאול המון שאלות כדי להבין את הרקע לגירושין. הסתבר שהיא מתגוררת בדירת פאר בראשון לציון, נשואה לאיש עסקים מכובד שאוהב אותה עד השמים ואמא לשתי בנות מדהימות בגיל ההתבגרות. אנחנו פשוט לא מתאימים היא אמרה בעיניים כבויות. עכשיו הבנת שאתם לא מתאימים, הקשיתי, אחרי 30 שנה? היא הנידה את כתפיה ושתקה. שאלתי אותה אם יש לה מישהו אחר. הסברתי שאפילו חיזור שלא מביא לשום דבר יכול להצית את רעיון הגירושין אצל מי שממילא חי בפשרה. היא הכחישה בתוקף ואני האמנתי לה. אחרי עוד ועוד נסיונות לבדוק למה ואחרי שהסברתי לה שבשביל לתת יעוץ אמיתי ומקיף אני צריכה לדעת הכל כולל הכל היא סיפרה. כשהכירו היו סיפור אהבה ענק, 4 שנים הראשונות היא מדהימות ובעקבותיהן המשיכו באופן טבעי לנישואין.. הוא המשיך לאהוב אותה בכל ליבו בעשרות השנים שחלפו והיא הרגישה שנגמר לה כבר כשעמדה ככלה מתחת לחופתה. במשך שנים חיה לצידו מציגה מצג של משפחה מאושרת, משחקת את תפקיד הרעיה הייצוגית באופן מושלם, יודעת שהוא מוכן לקטוף עבורה את הירח, ממילא הוא ציפה אותה בכוכבים מה. שטרן בכל ארוע…וכל החברות שלה אמרו שהיא היחידה שבאמת באמת הצליחה עם הבעל. אבל הלב שלה הלך וקמל. עכשיו בגיל 52 היא לא מסוגלת יותר. לא מרגישה את הלב והוא קורא לה ללכת. אמרה שמבינה שזה לא הגיוני לפרק משפחה כל כך יפה ולעזוב בעל שכל כך אוהב, אבל היא לא יכולה לחיות יותר בלי להרגיש את הלב. מי כמוני יודעת שיש כאלו שאצלם הלב יותר חזק מהשכל וכמה שננסה להתווכח איתו, הוא תמיד ינצח, כנגד ההגיון וכנגד השכל וכנגד הנוחות והשלווה. הסברתי לה את משמעות הליך הגירושין והיא הלכה לעשות שיעורי בית, ובפיה הבטחה לשוב בקרוב מאד.

מוסר השכל : כשהלב דומיננטי לא תצליחו לקבל החלטות שנוגדות לו, בסוף הלב תמיד ינצח, וכמו שהבת שלי אומרת – בפער.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3. הסכם הממון שלא נחתם

הוא היה אצלי בשנת 2008 בא להתייעץ בקשר להסכם ממון, קצת לפני נישואיו לבת זוגו הצעירה ממנו בשנים רבות. רצה להבטיח שהרכוש שצבר במשך השנים עד הנישואין ישאר שלו. היא סירבה לחתום בכל תוקף. טענה שזה מעליב אותה, פוגע ברומנטיקה ובכלל הוא מכיר אותה והיא לעולם לא תיגע לו ברכוש. גם אצלו הלב היה יותר חזק מהראש, ולמרות שחש חוסר נוחות התחתן איתה בלי הסכם ממון. הסברתי לו איך לשמור על הרכוש הנפרד, הזהרתי שזה תמרור אזהרה, ואיחלתי לו מזל טוב וחיים מאושרים. 9 שנים אחר כך – היא מתחילה לריב איתו על כל שטות תוך שהיא מנצלת כל מריבה לאיים בגירושין. הוא חשד שמשהו לא בסדר והחליט לבדוק את נאמנותה. תוך יום התברר שהיא מנהלת רומן עם הבוס שלה והוא לא היסס והגיש בקשה לישוב סכסוך בבית הדין הרבני. דקה אחרי ששלחנו אליה מייל בענין זה היא שינתה את עורה וביקשה שיתנו צ’אנס לקשר. הוא (כמו 90% מהגברים) הסכים לסלוח לה בשביל הילדים אבל סוכם שילכו לגישור ויערכו הסכם למקרה שיאלצו להתגרש בעתיד. בגישור היא טענה לגבי הדירה שלו מלפני הנישואין, רבה על כל שקל מלפני הנישואין למרות המיליונים שנצברו במשותף תוך שהיא אומרת בלי להניד עפעף – בעיה שלך שלא חתמנו על הסכם ממון..עכשיו זה משותף, שולפת טענות בדבר שיתוף חלקי ועליית ערך שללא ספק הוסברו לה משפטית כבר כשנישאה לו…

מוסר השכל – לא להתעלם מתמרורי אזהרה, גם אם הלב מלא אהבה. סירוב לחתום על הסכם ממון בתחילת הקשר הוא כמו אקדח שמופיע במערכה הראשונה, כשזה יגיע לגירושין – הוא כנראה יירה.

בתמונה – משמחות את הלב בהשתלמות באילת ❤️