פרק 1 – זה סיפור אהבה

היא היתה נשואה מגיל 22 לחבר הראשון שלה מגיל 15 ובגיל 27, הוא היה הכי רחוק מהגבר שהיא דימיינה שיהיה אבי ילדיה. טוב מדי, לא מספיק מתוחכם ולא מספיק מושך. למען האמת כבר מזמן הוא הפסיק להסעיר אותה ולעניין אותה והיא הרגישה בדידות וגעגוע למשהו אחר.

ילדים לא נולדו להם עדיין והיא כבר התאהבה בגבר אחר, מבוגר ממנה ביותר מעשור, עוצמתי, מאנייק, ובעיקר מסעיר. הקשר התחיל בידיעה מוחלטת שזו אהבה של פעם בחיים ומהר מאד היא החליטה להתגרש ולחבור לאהוב ליבה, איש עסקים גרוש ואב לשלושה בנים, שניהל מלחמת חורמה נגד אימם וקיבל אותם למשמרתו המלאה. באותם שנים זה היה מאבק קשה, אבל הוא היה אדם חזק חובב קרבות, שלא הפסיד באף קרב, ואף את גירושיו הוא ניהל כקרב מאסף, משאיר אחריו אדמה חרוכה.

גם בחזית שלה לא היה קל. הבעל שלה לא הסכים לוותר עליה, והתחילה שם מלחמה בעיקר סביב הגט שהוא סירב לתת. אהובה מימן לה את ההליכים מול הבעל, וניהל את המלחמה מאחורי הקלעים, מחזק אותה ומעודד אותה לא להסתכל לאחור.

היא עזבה את הבית ועברה לחיות אצל אהוב ליבה ושלושת בניו מתעלמת מתחנוני בעלה ומניסיונות משפחתה להזהירה שאהבתה מעוורת את עיניה. אמא שלה, שלא קיבלה את יחסיה עם אהוב ליבה וראתה אותו כמו שהוא, לא אהבה את המלחמה עם הבעל הראשון שהיה עבורה כמו בן, וחששה מאד לבתה. בעידודו היא ניתקה קשר גם עם משפחתה, כועסת שאינם שמחים באהבתה, עיוורת מאהבה. אדמה חרוכה כבר אמרתי ?

בסופו של דבר, וחצי שנה אחרי שהיא עזבה את הבית, הוא הסכים לתת לה גט והם התגרשו.

כמה חודשים אחרי שעברה לגור עם אהוב ליבה היא הרתה לו וילדה בת. נסיכה קטנה ומתוקה, שהוריה התאהבו בה ממבט ראשון. היא חלמה אותה בלילות בדידות וגעגוע והוא ראה בה שכפול גנטי של אהובתו, נסיכה קסומה אחרי שלושה בנים זכרים.

פרק 2 – תפנית לא צפויה בעלילה

שנתיים לאחר מכן גם הבעל הראשון הצליח לשקם את עצמו, מצא זוגיות ואפילו עבר לחיות עימה, ונראה היה כאילו הכל מתחיל להסתדר לו בחיים.

ברחבי הפייסבוק שם מצא מפלטו הוא צפה בגרושתו חובקת תינוקת בלונדינית דומה לה מאוד והקנאה שחש בסתר ליבו, דירבנה אותו להתחיל חיים חדשים ולהקים משפחה. ברחבי הפייסבוק הוא גם מצא אהבה חדשה, רווקה צעירה ויפה שהתאהבה בנשמתו הטובה, ועד מהרה הוא דבק בה והיא בו.

חודש לאחר שעבר לחיות בדירת בת זוגו הוא קפץ למשרד הפנים לשנות כתובת, בעיקר בשביל להנפיק את תו החניה המבוקש בלב תל אביב.

כשהפקידה במשרד הפנים הגישה לו את ספח תעודת הזהות המעודכן צד את עינו כיתוב שלא הופיע שם קודם. הוא אחז בטופס והביט בו מקרוב.

הלם. שוק טוטאלי.

בספח תעודת הזהות שלו הופיע רישום של בת. הוא נזקק ל 10 שניות כדי להבין שמדובר בבתה של גרושתו שמשום מה נרשמה בתעודת הזהות כבתו.

בירור משפטי קצר הבהיר לו שמאחר שהתינוקת נולדה פחות מ-300 יום לאחר הגט, היא משוייכת לו באופן אוטומטי, ורשומה כבתו מפאת החשש לממזרות.

כן כן מדינת הלכה.

כן, כן,, איך לא נתת לה את הגט בזמן, לחשה לו קארמה באוזן.

כן כן במדינת הלכה אפשר לשחק עם מתן גט, אבל אי אפשר לממזר ילדים בקלות, ובסוף אתה עלול לקבל את התוצאות ישר לפנים. ***תזכורת חשובה למי שחושב שלא לתת גט זה צעד טאקטי מבריק***

הוא פנה תחילה לגרושתו שלא שיתפה פעולה והבהירה לו שמבחינתה הוא יכול להשאר רשום כאב, ואם הוא יתנהג יפה היא לא תדרוש ממנו לשלם מזונות.

הוא הגיש הליך נגד המדינה דורש למחוק מהרישום ילדה לא שלו ולערוך בדיקת רקמות.

בן זוגה, האבא האמיתי, לא הראה את פניו במשך ההליכים

ארוכים, ולא ברור האם ההעלמות נובעת מהמבוכה שחש כתוצאה מהסיטואציה, מבריחה מאחריות או משיקולי אסטרטגיה של צמד הנאהבים.

היא טענה בהליך כל מיני טענות מעורפלות ובסופו של דבר הקטינה נשארה רשומה כבתו בתעודת הזהות כי במדינת ישראל לא ממזרים ילדים, ולא עזר לו כלום.

פרק 3 – אדמה חרוכה

3 שנים אחר כך החלו צרות בממלכת להלהלנד. האהבה הגדולה שלה אליו התחלפה ברצון עז לברוח מחיבוקו הלופת ותחושת המחנק שלה כיבתה אט אט את אש האהבה.

יום אחד היא פשוט נעלמה. לקחה את הילדה מהגן ולא חזרה. החליפה טלפון, התפטרה מהעבודה והתאדתה. כמו בסרטים.

כסף לא חסר לו והוא שכר חוקר פרטי שחיפש אותה בכל הארץ ומצא אותה בסוף אצל חברה שלה במושב שכוח אל בדרום הארץ.

היא סירבה לחזור ובלי להסס הגישה נגדו בקשה לצו הרחקה במסגרתה תיארה מסכת חיים לא פשוטה של אהבה עוצמתית שבסופו של דבר שרפה לה את הנשמה.

הוא היה שבור. לא האמין איך אהבת חייו נעלמה ממנו ככה ולקחה לו את הנסיכה. שב וקרא את מכתבי האהבה ששלחה לו חדשות לבקרים (בבית המשפט היא טענה שהוא דרש ממנה לכתוב אותם), סחב איתו לכל מקום אלבומי תמונות שלהם מציג משפחה מאושרת וילדה שכרוכה אחריו, לא מאמין שככה התפרקו לו החיים.

השופטת שניהלה את התיק הכירה את שניהם מהליכים קודמים. אותו מגירושיו מאשתו ומאבקיו על משמורת שלושת בניו, ואותה מההליך הקודם של התביעה לביטול אבהות בין בתה לבין הגרוש שלה שנרשם כאביה.

הוא הגיש תביעה בעניין הילדה. מבועתת מהמחשבה שהוא יקח ממנה את הילדה כמו שלקח את שלושת בניו מאימם, היא היתה נחושה לנתק אותו מהילדה ואפילו נזהרה שלא לתבוע ממנו מזונות, למרות שלא היה לה קל כלכלית. להילחם שניהם ידעו מצוין, הוא הרי לימד אותה איך עושים את זה כבר כשהכירו, והיא נלחמה, וכמו שלימד אותה – השאירה אחריה אדמה חרוכה.

בבית המשפט הוא הגיש תביעת אבהות ודרישה לבדיקת רקמות אך נדחה על הסף לאחר שהיא טענה שהוא אינו אביה של הילדה. החוק בישראל אינו מאפשר לממזר ילדים גם אם ברור מי אבא שלהם.

היא עברה לגור הכי רחוק שאפשר לא מאפשרת לו קשר עם הילדה. 5 שנים הם נלחמו בבית משפט מקדישים לכך את חייהם, שורפים כל חלקה טובה.

הילדה גדלה והבינה ובסופו של דבר היא איפשרה לו קשר איתה, בתנאים שלה ובאופן מבוקר. אחרי 5 שנים שניהם הבינו שצריך להפסיק ולהגיע להסכמות, ושבמלחמה הזו כולם כבר הפסידו.

מוסר השכל

1. קארמה איז א ביץ – ברור לגמרי לא?

2. בפרק ב תבחנו טוב טוב כיצד נראו הגירושין בפרק א, ותזכרו שיש דפוסים שחוזרים על עצמם.

3. גברים ונשים – אל תשחקו עם הגט – לא הוגן להחזיק חרותו של אף אחד בידיים שלכם, וכשאתם לא הוגנים, קארמה מסתכלת עליכם מהצד וממתינה.

4. שלא נותן את הגט וטוען לשלום בית למרות שהוא יודע שאשתו גרה עם החבר שלה, ולעורך דינו שמעודד אותו – זה יכול לקרות גם לכם.

רוצים לקבל את הסיפורים השבועיים ישירות לסמארטפון? הצטרכו לערוץ הטלגרם שלנו

https://t.me/storiesfromthepastweek