1#. זה התחיל כסיפור אהבה מטורף.

אורלי היתה הנסיכה היפה שגדלה במשפחה קשת יום ורוני היה הקיבוצניק האשכנזי יפה התואר, מלח הארץ, כזה שהיא אפילו לא חלמה אי פעם שירצה אותה. והוא רצה. מאוד רצה וחיזר אחריה בטירוף ותוך דקה התפתח סיפור אהבה מהסרטים שנתן לה דלק ותקווה להמשיך לחיות איתו 20 שנה, גם כשהיה רע לתפארת.

רוני היה אשף המילים וידע לטוות עבורה את תמונת המציאות שהתאימה לו. וכך כל השנים הוא הבטיח לה שתכף הכל יסתדר, שתכף הם יחיו באושר ובעושר ועד אז שתתן לו לעבוד ותפסיק להתלונן ותטפל בתאומות ובבית.

כשאורלי ראתה בטלפון שלו התכתבות עם חני, החברה הכי טובה שלה עוד מהשכונה כשהיו ילדות, היא היתה בטוחה שהם מתכננים לה מסיבת הפתעה. אבל יום ההולדת שלה חלף והם תכננו הפתעות מסוג אחר. חצי שנה אורלי עקבה אחרי התכתובת בין רוני לחני וגם שאלה אותו מעת לעת והוא הכחיש לחלוטין. לא רק הכחיש גם כעס מאוד ואמר לה שהיא צריכה להתבייש בחשדות שלה, שהיא חולת נפש ופרנואידית ושאם היא תמשיך ככה הוא ידאג שהיא תאושפז.

והיא האמינה לו. האופציה האחרת היתה הרסנית מדי. הרסנית למשפחה שהיתה עבורה הדבר הכי יקר, והרסנית לנפש שלה שלא יכלה להכיל את הידיעה שבעלה מנהל רומן עם החברה הכי טובה שלה.

2#. בסוף, כדרכם של רומנים הכל התפוצץ.

אבי, הבעל של חני, בחור קשוח מאותה שכונה בה הן גדלו, קלט גם הוא תכתובת וזכה גם הוא להכחשות גורפות ולסצינות העלבות קשות. אבל אבי לא פראייר. הוא התקין לחני על האוטו מכשיר GPS וכשהיא היתה במתחם חדרים לפי שעה ליד נתניה, הוא המתין לה ליד האוטו שלה במשך שעתיים וכשהם יצאו הכל נגמר.

היתה סצינה קשה שהוקלטה כולה. חני נשברה ובכתה ורוני הכחיש ואמר שהם רק דיברו ולא היה כלום ואז אבי הסתכל עליו ואמר לו את המשפט המיתולוגי שאורלי שמעה אחר כך בלופים בהקלטה שהוא שלח לה ״חתיכת אפס, אם יש לך אומץ לזיין את החברה הכי טובה של אשתך, תהיה גבר ותודה כשתופסים אותך עם הזין ביד״.

למרות שאבי שלח לאורלי את ההקלטה בווטסאפ מיד כשהארוע הסתיים, ולמרות שהיא לא באמת הופתעה, כשרוני הגיע הביתה הוא הכחיש הכל. אמר לה כמה הוא אוהב אותה וכמה חני רק רצתה לשפוך את הלב כי אבי מתעלל בה (״את מכירה אותו, את יודעת איזה ערס הוא״), ונשבע לה שהוא לא נגע בחני. הוא היה כל כך משכנע, שהיא שוב האמינה לו גם כי היא רצתה להאמין וגם כי הוא ידע לשחק לה במוח.

אצל אבי וחני זה לא עבר חלק ואבי הגיש נגד חני תביעת גירושין בבית הדין הרבני. והם ניהלו קרב גירושין די ארוך בסופו חילקו את הילדים והרכוש והתגרשו.

מההודעות שאורלי המשיכה לראות, חני לחצה על רוני להתחיל הליך והוא אמר לה שהוא כבר מדבר עם אורלי על זה, ומעדיף לעשות את זה בטוב ובלי מלחמות ולכן היא חייבת להיות סבלנית.

בבית הוא עשה לאורלי סצינות אהבה, ושכב איתה בתשוקה ואמר לה שהיא אהבת חייו, האחת והיחידה, ושהוא יעשה הכל כדי להגן כל המשפחה. וכל פעם שהיא ניסתה לומר לו משהו על חני הוא חטף התקף זעם ואמר שזה הכל שטויות ומי היא בכלל והוא לא מוכן שהם יריבו בגלל הפרחה הקטנה הזו שמנסה לפרק משפחות.

אורלי האמינה לו. כל הזמן ניקר בה הספק כי הנפש ידעה אבל לרוני היתה שליטה בלעדית על המוח שלה והוא ידע ללחוץ על הכפתורים הנכונים ולזרות ענן של גז שהסתיר את המציאות.

3#. גזלייטינג. הוא עושה לך שנים גזלייטינג.

כך הסברתי לה כשהיא הגיעה אלי לפני חודש. אתם בטח שואלים את עצמכם איך אורלי הגיעה למצב שהיא פונה ליעוץ משפטי?

ובכן אחותה לקחה אותה למתקשרת. המתקשרת, אשר לטענתה לא ידעה עליה דבר, ביקשה ממנה לשתות קפה שחור ולבחור קלפים מתוך חבילת קלפי טארוט ישנה ואמרה לה מיד בהתחלה בלי לשאול שאלות – בעלך. הוא בחור חכם. הוא בחור יפה. הוא ערמומי. והוא בוגד בך עם מישהי שאת מכירה הרבה שנים. שתמיד קינאה בך. ושלא תנוח עד שהיא תשיג אותו.

אורלי נדהמה. גם מכך שהמתקשרת ראתה הכל, וגם מהאמת העירומה שצפה בבוץ הקפה ובקלפי הטארוט, אמת שהנפש שלה הכירה מצוין והמוח סירב לקבל. ואז המתקשרת הוסיפה ואמרה ״הוא מכין את עצמו כלכלית. תשימי עין על הכסף כי אם לא – עוד כמה חודשים את בלי בעל ובלי כסף״.

דווקא המשפט על הכסף פיזר את הערפל מהמוח של אורלי בגלל שבשנה האחרונה רוני לקח הרבה הלוואות. כל פעם הוא ביקש ממנה לקפוץ לבנק ולחתום, והיא תמיד חתמה כי היא לא מבינה כלום בכסף, ורוני עושה עסקים ודואג למשפחה ושומר עליהן תמיד. ככה לפחות הוא דאג לומר. כשהיא יצאה מהמתקשרת היא הלכה לבנק וביקשה דפי חשבון שנה אחורה. היא לא היתה בטוחה שהיא מבינה אותם נכון, אבל אחותה שיכנעה אותה לדבר איתו ולשאול אותו מה פשר כל ההלוואות האלו בחשבון.

השאלה הזו עוררה אצל רוני התקף זעם קשה עוד יותר מכל התקף שקשור לחני. ״איך את לא מתביישת ללכת לבנק ולבדוק אותי״ הוא שאג ״אני נותן את הנשמה לך ולילדות, עושה שמיניות באויר כדי שלא תרגישו שאני בחובות, שיש לי נושים, נותן לך חיים של מלכה ובסוף את הולכת לבנק להוציא דפי חשבון?!״. את זה אורלי לא קנתה. היא ידעה שיש להם כסף.

על אף שגדל בקיבוץ, רוני יידע לעשות כסף. לקנות ולמכור נכסים, לתווך בעיסקאות גדולות, לייבא רכבי יוקרה ולמכור אותם, בחיים לא היו לו חובות והוא תמיד אמר לה שהוא ״מגלגל״ כספים ותמיד התגאה בכספו וביקש שתתן לו לעבוד ולא תתערב ורק תטפל בבית ובבנות ותכין לו קוסקוס ודגים חריפים כמו שהיא יודעת. רוני תמיד אמר שאין בעולם מסעדה שמכינה כזה אוכל ושאנשים היו מוכנים לשלם אלפי דולרים אם היו יכולים לקנות את האוכל שלה, ואיזה מזל יש לו בחיים שהיא רק שלו.

התקף הזעם של רוני יחד עם המילים ״חובות״ ״ונושים״ החזירו את אורלי מיידית לילדותה קשת היום ועוררו אצלה מנגנוני הישרדות שהצלילו את מוחה. מדפי החשבון שלה עלתה תמונה ברורה. רוני לוקח הלוואות מהחשבון המשותף ומרוקן את החשבון מכספי ההלוואה בתוך 3-4 ימים בעיקר באמצעות משיכות מזומן והעברות לחשבונות אחרים. בשנה האחרונה נלקחו מהחשבון המשותף טיפין טיפין הלוואות בסך של 570,000 שקלים.

הנחיתי את אורלי לחפש מסמכי בנק שלו כי היה ברור שיש לו עוד כמה חשבונות והיא הנהנה ואמרה שהכל בבית בחדר העבודה שלו. כשהיא חזרה הביתה וניגשה לחדר העבודה כל הקלסרים היו במקום אבל הם היו ריקים. רוני העלים מהבית את כל המסמכים הכלכליים ואורלי הבינה.

4#. סוף סוף היא הבינה שהיא צריכה לפעול.

היא לא יכלה להוציא שקל מחשבון הבנק המשותף בלי שרוני יראה והיתה צריכה להשיג כסף למימון ההליך. אחותה המליצה לה לבקש דווקא מאבי, הגרוש של חני, הלוואה. הם מכירים שנים, עוד מבית הספר בילדות, והוא הצליח יפה ובטוח ישמח לעזור.

אורלי דיברה עם אבי. הוא כעס עליה בהתחלה שלא עזבה מיד ואז אמר שהוא דווקא שמח שחני נשארה לבד אחרי הגירושין, ובסוף שאל כמה היא צריכה ואורלי אמרה שזו רק הלוואה והבטיחה להחזיר כל שקל, והוא הבטיח לעזור. הוא סיפר לה שהוא יודע הרבה דברים על רוני ושהוא בטוח שרוני מימן לחני את שכר הטרחה בגירושין ועורך הדין שהוא שילם לו עשה לו את המוות.

אבי הגיע עם אורלי לפגישה במשרדנו ושילם עבורה את שכר הטרחה ואמר לנו כל מה שהוא יודע כל עסקיו של רוני, ובסוף הפגישה לחץ לי את היד ואמר קארמה איז א ביץ, אה?

רוני קיבל השבוע בקשה לישוב סכסוך יחד עם צו עיקול על חשבונות הבנק והנכסים שלו. בבית הוא אמר לאורלי שתיקח על המצפון שלה שהיא מפרקת את הבית, ושהיא תצטרך לשלם איתו את כל החובות וצריך למכור את הבית כדי לכסות הכל, ושתיקח על המצפון שלה שהיא הורסת לתאומות את החיים. ואורלי שהכנתי אותה שזה יגיע, ואחרי כל השנים שהוא שיחק לה במוח היתה פתאום חזקה, אמרה לו, שנינו יודעים את האמת, וחייכה אליו והלכה לחדר ובכתה.

זהו. תאחלו לה בהצלחה.

***

השבוע אירחתי בפודקאסט את צופית גרנט בפרק מרתק שלא תרצו שיגמר. להאזנה לחצו כאן