1#. אפקט הפרפר

אפקט הפרפר היא תופעה המתארת איך במערכות כאוטיות משק כנפיו של פרפר אחד יכול להשפיע על סדרה של משתנים ולהביא לסופת טורנאדו בקצה השני של העולם. התופעה מאפיינת מערכות כאוטיות, בעלות משתנים רבים שאינן ניתנות למדידה מתמטית ולצפייה מראש, כמו מערכת מזג האויר. וכמו מערכת המשפט, גם היא מערכת כאוטית לחלוטין, ולעיתים מהלך אחד יכול, כמו באפקט הפרפר, לשנות את התוצאה כולה.

מאז שבריטני העידה ביוני 2021 בבית המשפט במשך 24 דקות וזיעזעה את העולם כולו, התרחשו, כמו באפקט הפרפר, שורה של ארועים.

לכאורה, העדות הזו לא עשתה את העבודה כי התוצאה המשפטית המיידית היתה שהשופטת ברנדה פני דחתה את הבקשה לפטר את אביה מתפקידו כאפוטרופוס. אלא שלעדות הזו כן היתה השפעה משמעותית.

2#. מה שקרה אחרי העדות שלה

ראשית, עוה״ד שלה סם אינגהם שייצג אותה במשך כל 13 שנות האפוטרופסות (וקיבל שכר טרחה בשווי מוערך של 6.7 מליון דולר) הגיש את התפטרותו, לאחר שבריטני הודיעה בעדותה שהיא רוצה לבחור את הייצוג שלה בעצמה.

באותו יום הגיש גם המנהל האישי שלה לארי רודולף את התפטרותו לאחר 25 שנים של עבודה משותפת, וזאת לאור העובדה שהיא הודיעה על פרישתה מהופעות. הוא ציין שלא היה עימה בקשר שנתיים וחצי והוא מבין שאין בו יותר צורך.

ואז זה קרה, המשק הזה של כנפי הפרפר הביא לכך שהשופטת אישרה לבריטני, לראשונה מזה 13 שנים, לבחור בעצמה את עוה״ד שלה.

שבוע לאחר מכן, בריטני שוכרת את עו״ד מתיו רוזנגרט שמודיע בשמה כי בכוונתם להגיש נגד אביה תביעת נזיקין על התעללותו במהלך האפוטרופסות. עוה״ד הוסיף וטען כי לא ברור מדוע האב אינו מוותר על האפוטרופסות מרצונו ורמז לאינטרסים כלכליים שלו. ״אם טובת בתו לנגד עיניו, עליו להתפטר מרצונו״ הצהיר עוה״ד החדש. ובריטני, שחשבון האינסטגרם שלה היה הדרך שלה לתקשר עם העולם, העלתה פוסט ובו הודיעה שהיא נרגשת ואסירת תודה על היצוג החדש.

עוה״ד החדש המשיך לעשות את העבודה ולאחר שהבקשה לפטר את אביה של בריטני מתפקידו כאפוטרופוס נדחתה, הוא הגיש בקשה חדשה להחליפו ברו״ח ג׳ייסון רובין שמתמחה בניהול חשבונות מסוג זה. אם העתירה תתקבל, ג׳יימי ספירס לא יוכל להמשיך ולשלוט בכספה של בתו ששוויו כ-60 מליון דולר.

בתגובה לעתירה הודיעה אביה של בריטני שעל אף שאין בסיס לחשדות נגדו, הוא סבור שניהול מאבק ציבורי עם בריטני נוגד את טובתה ולכן הוא מסכים לוותר על האפוטרופסות ולהעבירה באופן מסודר לאפוטרופוס החדש. מעניין שכל עוד עוה״ד של בריטני היה פחות או יותר בשליטתו, המאבק הציבורי לא הפריע לו לאחוז בתפקיד כבקרנות המזבח. אבל דברים החלו לצאת משליטתו ברגע שבריטני קיבלה רשות לבחור לעצמה יצוג.

עוה״ד של בריטני מגיב להודעת האב ומצהיר שעם כל הכבוד להסכמתו של ג’יימי ספירס לוותר על האפוטרופסות הם עדיין עומדים על זכותם לבדוק מה קרה למליוני הדולרים שנשדדו ממנה במהלך האפוטרופסות.

3#. למה בריטני הורידה פרופיל ?

בריטני, שחשה כנראה את החופש מגיע, מתחילה לעשות בושות ולהעלות לחשבון האינסטגרם שלה שורה של צילומי עירום מביכים, בחלקם היא אוחזת ומסתירה את שדיה ובחלקם מצלמת את ישבנה בריקוד אירוטי. התמונות והסרטונים גרמו למליוני מעריציה להרים גבה ולהעיר לה שהיא כמעט בת 40 ואמא לשני ילדים וזה לגמרי מיותר.

אם הייתי עורכת הדין שלה הייתי מתרה בה שלא לעשות טעויות רגע לפני שהשופטת צריכה להכריעה בעניינה.

ואכן, יומיים אחרי צילומי הישבן המפוארים היא מעלה שורה של תמונות סתמיות של בתים ופרחים ואז מודיעה על אירוסיה לבן זוגה, סם אשגאן, ומוחקת את חשבון האינסטגרם. כולו. על מעל 34 מליוני העוקבים שלה.

היא מודיעה למעריצים בטוויטר שלא ידאגו, שהיא רק לקחה לעצמה הפסקה קטנה כדי לחגוג את אירוסיה, ותשוב בקרוב. גם עוה״ד שלה הודיע לתקשורת שזו היתה החלטה שלה למחוק את החשבון.

אני הטלתי ספק והייתי בטוחה שזה יעוץ משפטי שקיבלה.

השופטת של בריטני ברנדה פני היא אגוז קשה לפיצוח. גם אחרי העדות הבאמת קשה של בריטני מולה, שהרימה צונאמי של תמיכות מקיר לקיר, היא דחתה את הבקשה לבטל את האפוטרופסות של אביה. בבקשה החדשה, להחליף את ג׳יימי ספירס ברו״ח ג׳ייסון רובין, היא טרם הכריעה.

הדיון בעניינה של בריטני נקבע ל – 29 בספטמבר. כמו בכל הליך משפטי, השופטת צריכה לשקול את כל השיקולים בעד ונגד האפוטרופסות, ואנחנו כבר יודעים שהיא לא התרשמה שבריטני יכולה להתנהל ללא אפוטרופוס.

ההתנהלות המביכה של בריטני באינסטגרם, מאז שאביה הודיע שהוא מוותר על האפוטרופסות, יכולה בהחלט לשמש נגדה. ולמחרת שנראה לכאורה שהשופטת הזו אינה מושפעת מלחצים תקשורתיים או מרשתות חברתיות, עובדה שלאחר העדות והצונאמי התקשורתי היא איפשרה לראשונה לבריטני לבחור בעצמה עו״ד שייצג אותה.

תוך כדי כתיבת שורות אלו, בריטני מחזירה את הפרופיל שלה, בלי להמתין לדיון ב – 29 לספטמבר והכרעת השופטת בשאלת האפוטרופסות.

אני הייתי ממליצה לבריטני להוריד פרופיל, תרתי משמע.

4#. למה כדאי גם לכם להוריד פרופיל ברשת?

בעשור האחרון, הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מההליך המשפטי, במיוחד בהליכי גירושין. היכולת לצלם מסך ולתעד בתוך שניות התנהלות בפייסבוק או באינסטגרם, הקלה מאוד על הגשת ראיות אותנטיות לבית המשפט, ראיות שקשה מאד להפריך.

תארו לכם אשה שמבקשת שלום בית בבית הדין הרבני, מגיעה לדיון לבושה בצניעות ובוכה שהיא מחכה לבעלה שנטש אותה ואז מתוייגת בסרטון באינסטגרם כשהיא מענטזת בביקיני זעיר במסיבת בריכה כשמסביבה ארבעה גברים משולהבים שמריעים לה. לא טוב להליך, תאמינו לי.

ולא רק לרבני. גם אותו בעל שטען שירד מנכסיו וצולם במטוס פרטי ובפרארי במונטה קרלו, לא אהב את התיעוד. וגם הבעל שנסע לנסיעת עסקים ושלח לאשתו תמונות, ואותן תמונות הועלו לסטורי של המאהבת הצעירה שלו, וצורפו כנספח לתביעת הגירושין שהמתינה לו כשירד מהמטוס.

בקיצור שימו לב טוב טוב להתנהלות הדיגיטלית שלכם בהליך גירושין :

1#. אל תשכחו להחליף סיסמאות לכל חשבונות המייל והרשתות החברתיות שלכם, גם אם אתם בטוחים שאין אותם לאף אחד.

2#. שימו לב במיוחד לווטסאפ שלכם. תבדקו בהגדרות האם הוא מחובר למחשב שאתם לא מכירים, ובמקרה של ספק אל תשתמשו בו. רוב המידע זולג דרך פריצת הווטסאפ.

3#. שימו לב למה שאתם מעלים לרשת החברתית. כל דבר שתעלו עלול לשמש כראיה נגדכם בהליך הגירושין. כן, גם אם אתם בטוחים שחסמתם את כל מי שצריך.

4#. אל תאפשרו לתייג אתכם בפוסטים שיכולים להביך אתכם, או לשמש נגדכם, או גם וגם.

5#. אל תשתמשו ברשתות החברתיות כדי להעביר מסרים מתגרים לאקסים שלכם, או להראות כמה החיים שלכם מדהימים בלעדיהם.

והכי טוב, אל תהיו בריטני – תורידו פרופיל.

מי שעוד לא הכיר את הפודקאסט שלי, בית הספר לקארמה טובה, שעוסק בזוגיות, בגירושין ובקארמה טובה, מוזמן.