1. הפשע הכמעט מושלם

הם התגרשו לפני עשור. כבר שנתיים לפני הגירושין הוא ידע שהם לא יחיו יחד לנצח והתחיל לתכנן מהלך כלכלי שבסופו הוא יחלוק עימה כמה שפחות רכוש. כשהרגע הגיע הם פנו לגישור והוא הציג תמונה עגומה של חובות עתק על העסק ותביעות נגדו, והסביר לה שהוא עושה לה טובה שמאפשר לה לקבל את מחצית משווי הדירה. הוא הוסיף והסביר שאם לא תמהר לחתום הנושים יטילו עיקול על הדירה וגם זה לא ישאר. אז היא חתמה על מה שהוא אמר והם התגרשו.

מהר מאוד הוא עבר לחיות עם בת זוג חדשה ואיכשהו מהנסיעות הרבות לחו״ל והג׳יפ הנוצץ שקנה היא הבינה שמצבו השתפר וידעה שאין יותר מדי מה לעשות.

לפני חודש היא פגשה במקרה בבר תל אביבי את מנהל השיווק של החברה שהיתה לו אז, הם התחילו לדבר ועד מהרה נוצר קליק. כבדרך אגב הוא סיפר לה שההליך המשפטי שהתנהל לפני עשור הסתיים כבר מזמן ובעלה קיבל סכום עתק, שאיפשר לו לצאת מהבור הכלכלי בו היה מצוי.

למחרת בבוקר כשאדי האלכוהול התפוגגו ומחשבותיה התבהרו היא נזכרה בסעיף בהסכם שהמגשרת התעקשה להכניס, והקנה לה מחצית מכל סכום שיתקבל בתביעה. עוד זכרה שבעלה טען שהתביעה חסרת סיכוי ושאין לו שום בעיה לחתום שהיא תקבל חצי ממה שיקבל, אבל זה שטויות ואין לה מה לבנות על זה. והיא אכן לא בנתה על זה, ואפילו שכחה מכך לגמרי.

היא יצרה שוב קשר עם הבחור מהבר, וביקשה עוד פרטים והוא שלח אותה ישירות ליריב העסקי של בעלה. כשהיא התקשרה הוא אמר לה שכבר שנים הוא ממתין לשיחה ממנה, שהיא התחתנה עם רמאי ושהוא בטוח שגם אותה הוא רימה. עוד הוסיף וסיפר שבעלה לשעבר קיבל 3 מליון שקלים שנה לאחר הגירושין ושכדי לשלם הוא נאלץ למכור דירה בתל אביב. כן ברור שהוא ישלח לה את פסק הדין, הבטיח וקיים – ושלח לה אפילו צילום של השיק שהגרוש שלה קיבל.

הטלפון הבא היה לגרוש שלה. הוא היה בטוח שהיא מתקשרת בקשר לביקור בשבת אצל הבן החייל והופתע כששאלה מה עלה בסופו של דבר בגורל התביעה. ״לא היה כלום״ הוא גמגם, ״זה היה מזמן, אני כבר לא זוכר״.

השבוע הוא קיבל כתב תביעה על 1.5 מליון שקלים צמודים למדד ונושאי ריבית ממועד פסק הדין. לכתב התביעה צורפו רק ארבעה נספחים, הסכם הגירושין, פסק הדין שזיכה אותו ב 3 מליון שקלים, צילום השיק שקיבל ותמלול השיחה המכחישה.

קארמה איז א ביץ, גם אם זה מגיע בשוטף + עשר שנים.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2. צעצוע של סיפור

הם התחילו הליך גירושין ועורכת הדין האגרסיבית שלו הורתה לו להגיש נגדה תלונה במשטרה. היא נקראה לחקירה משטרתית ונדהמה לגלות שהוא הגיש תלונה על הזנחת קטין, רק כי השאירה את בתה בת ה – 6 עם אחיה בן ה – 13 ויצאה לרוץ בפארק.

תחביב הריצה שלה מאוד לא מצא חן בעיניו והוא עשה מה שהוא יכול כדי למנוע ממנה לצאת לרוץ. אבל מרתון תל אביב מתקרב והיא ממש לא התכוונה לפספס אימון, גם כשהוא הודיע לה שהוא מאחר להגיע למרות שידע היטב שהיא צריכה לצאת לאימון.

במשטרה לקחו ממנה טביעות אצבעות, ולמרות ששוחררה מיד נותר בה טעם מריר של השפלה ופגיעה.

בגלל שהם בהליך גירושין הוא נוהג להשאיר את התיק שלו באוטו, חושש שהיא תחטט לו כמו שהוא נוהג לחטט לה בתיק ובטלפון.

אלא שיום למחרת הוא דווקא השאיר את התיק שלו על השולחן ויצא לביקור הקבוע אצל אימו. היא היתה בטוחה שהוא שכח את התיק והזדרזה לפתוח אותו ולשלוף את המסמכים שבו, אלא שיחד עימם היא שלפה אקדח. היא קפצה בבהלה וצרחת אימה נמלטה מפיה. אם היתה שולפת לו נחש מהתיק היתה מופתעת ונבהלת פחות מאשר מאותו אקדח. היא מיהרה להחזיר הכל למקום והתיישבה בסלון משימה עצמה כצופה בסדרה שבדיוק שודרה – פאודה. את הדופק היא לא הצליחה להוריד. הידיעה שיש אקדח בבית והאימה שנטעה בה הסידרה הביאו אותה לסף חרדה בלתי נשלט.

כשהוא נכנס היא זינקה. ״למה יש לך אקדח בתיק????״ שאלה בצרחות. שני הילדים רצו מבוהלים מהחדר – ״אבא יש לך אקדח?!״ צעקו נרגשים. והוא שלף אותו מהתיק והציג אותו בפני הילדים, קניתי להגנה עצמית הסביר וצחק צחוק מוזר. ״למה את מחטטת לי בתיק כלבה״ סינן לעברה בשקט. ״חכי חכי״. היא ירדה למטה והתקשרה אלי בוכה, ״אני מפחדת ממנו״. המלצתי לה לפנות למשטרה.

כששמעו את הסיפור במשטרה שלחו מיד ניידת לאתר אותו. לא ברור מה הוא אמר בחקירה אבל במשטרה מאוד לא היו רגועים ועצרו אותו במקום. מעצרו הוארך בעוד יום ואחר כך בעוד יומיים ושוב ביומיים וכעבור חמישה ימים במעצר, הוא שוחרר וקיבל צו הרחקה ממנה ל – 45 יום.

לאחר יומיים היא זומנה שוב למשטרה ושם סיפרו לה שהמשטרה אכן מצאה אצלו את האקדח אך מדובר באקדח צעצוע שנראה בדיוק כמו הדבר האמיתי, והוא השאיר את התיק בבית לא במקרה, אלא בשביל להפחיד אותה, ומבחינה פלילית מדובר באיום.

הצעצוע הזה עלה לו בחמישה ימים במעצר. והקארמה מה איתה?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3. צלע שלישית

היא רווקה חסרת כל רצון לזוגיות מסוג כלשהו, כזו שאתרי הכרויות לא מעניינים אותה, ושמסרבת לכל נסיונות השידוך של חברותיה, הבוסית שלה והדודות. בערך בגיל 36 התחיל לפעום בה רצון לילד, אבל ילד בלי אבא היא לא רצתה.

חברה שלה סיפרה לה כבדרך אגב על ידיד גיי שמאוד רוצה משפחה, ובפעם הראשונה בחייה היא הסכימה לדייט. לא מהסוג הרומנטי כמובן. הקליק היה מיידי והם הפכו לחברים הכי טובים. אחרי שנה היה ברור שהם יהיו הורים מדהימים יחד, והחליטו להביא ילד לעולם. כמובן שהם חתמו על הסכם הורות והסכימו על משמורת משותפת ועל כך שכל אחד יממן את הילד כשהוא ישהה אצלו.

האידיליה נמשכה גם כשהילד נולד, למרות ההסכם הם בילו ביחד סופי שבוע ארוכים ועד גיל 5 הילד בטוח שהוא חי במשפחה נורמטיבית.

ברקע היו לו תמיד עניינים, הוא נהג לצאת בערבים והיא נשארה עם הילד, ובבוקר למחרת הם שתו קפה במרפסת והוא שיתף אותה בעניינים הרומנטיים שלו, ובכל הדרמות שנלוו להם. היא היתה חברה מעולה, בעלת אוזן קשבת וזווית ראיה מעניינת של הדברים, והיתה טובה במיוחד בלשים לו פרופורציות ולנטרל את הדרמה.

כשהילד היה בן שש הוא הודיע לה שהוא עומד לעבור לגור עם בן זוגו, והותיר אותה המומה. מבחינתה זה היה כמו גירושין, והוא לא הבין למה היא כועסת כל כך. הביחד שלהם, המעין משפחתיות, היו בשבילה עולם ומלואו והיה לה קשה מאוד לקבל עוד מישהו לתוכו. מבחינתו הכל נשאר אותו דבר, רק ביחד עם בן זוגו.

האנטי שהיא שידרה אל בן הזוג יצר אצלו תגובה דומה ועד מהרה היה ברור שהיא והוא לא יכולים להיות באותו חדר. הסכם ההורות הנושן נשלף מהמגירה והם התחילו לחלק ביניהם את סופי השבוע.

השבוע היא הגיעה ליעוץ, מעוניינת לבדוק אם אפשר להגיש נגדו תביעת מזונות. היא סיפרה ששניהם משתכרים סכומים דומים, שהוא משלם מרצונו את כל הוצאות החוגים, הצהרון והקייטנות, ושיש הסכם שקובע שכל אחד יממן את הילד כשהוא אצלו – ובכל זאת רצתה מאוד להגיש תביעה.

את עלולה להרע את מצבך הסברתי לה. לא רק שהיחסים יהרסו, לא רק שסביר להניח שההסכם יכובד ושהוא לא יחוייב במזונות, את יכולה גם למצוא את עצמך משלמת מחצית מההוצאות שהוא משלם היום.

היה לי ברור שזה לא עניין של כסף אלא של כאב. הצעתי לה טכניקה שמלמד טוני רובינס:

“Replace your expectations with appreciation”

הרי אתם לא זוג ומעולם לא הייתם, והיה צפוי שבשלב כלשהו כל אחד מכם או רק אחד מכם ירצה זוגיות, זה לגיטימי גם אם זה כואב. במקום לצפות ממנו שישאר כמו שאת רוצה, תלמדי להעריך את מערכת היחסים הטובה ביניכם, את ההורות שלו, את הנדיבות שלו, את החברות שלכם שהוא כל כך רוצה לשמור. תכירי תודה על כך שהוא איפשר לך להיות אם לילד שיש לו אב אוהב, שאת והילד חשובים לו ושיש לך יכולת כספית לגדל את הילד גם בלי מזונות.

אור בהיר פשט על פניה, וראיתי לה בעיניים שמשהו בפנים השתנה לגמרי.

היסוד הזה הכרת תודה, מוכח מדעית כבעל השפעה מדהימה על המוח, ומכאן בהכרח מביא קארמה טובה. רוצים לדעת עוד על איך להביא קארמה טובה לחייכם ? הבטיחו מקומכם בהרצאה הקרובה >>