1. נישואין פתוחים

אחרי 12 שנות נישואין ושני בנים שנולדו בהפרש קטן, היא הרגישה שהיא חייבת עוד ריגוש בחיים. בגלל שהם היו חברים כל כך טובים הוא קלט שהיא מסתובבת בבית כארי בסוגר, והושיב אותה לשיחה צפופה, שבסיומה הם סיכמו שיחשבו על האפשרות ״לפתוח״ את הנישואין. כלומר, לרווח את קירות התא המשפחתי ולאפשר יציאה ממנו לעיתים, לצרכי ריגוש בלבד. בתוך ליבו הרעיון של נישואין פתוחים קרץ לו מאוד לגביו, והוא בדק עם עצמו איך הוא מרגיש עם זה לגבי אשתו. בסופו של דבר הוא שכנע את עצמו שכמי שכל כך אוהב אותה, הוא צריך לגרום לה אושר, ואם זה מה שהיא רוצה, מוטב שיכבוש את קנאתו – ויסכים.

וכך, את היום האחרון של שנת 2013 הם חגגו במסיבת חילופי זוגות שהתקיימה במבנה בעיר אפורה במרכז שביום יום משמש כסטודיו לבלט לילדות עם בגדי בלט ורודים (!)…מסתבר שסביב כל העניין הזה מתקיימת פעילות תת קרקעית עניפה, שנוטלים בה חלק מנכל״ים בעניבה, מורים בבית ספר ונהגי מונית, מכל השכבות ובכל הגילאים. עד מהרה זו הפכה להיות הפעילות המועדפת עליהם ולפחות פעמיים בחודש הם נטלו חלק במסיבת סדום ועמורה כזו. באחת המסיבות היא החליפה טלפונים עם מישהו איתו היה לה קליק מיוחד, וקבעה להפגש איתו במוטל קטן בפאתי הרצליה. היא כמובן סיפרה על זה לבעלה, שהחניק התקף קנאה, חייך ואמר לה – תהני. היא החלה לקיים קשר קבוע עם אותו גבר, וגם בעלה לא טמן ידו בצלחת וניהל קשרים מזדמנים כאלו ואחרים. מדי פעם הם פקדו יחדיו את מסיבות החילופים, אך בתדירות נמוכה יותר. הם תמיד דיברו ושיתפו, והסוד הזה שלהם חיזק את הקשר ביניהם והפך אותו למיוחד ויקר יותר לשניהם. כך הם התנהלו חמש שנים רצופות.

בתחילת 2019 קרתה לה ״תאונת עבודה״, הוא סיפר. היא התאהבה בגבר אחר. הוא הרגיש שהיא מתרחקת ממנו ומסרבת לשתף אותו, ושאט שאט הולכת ונעלמת החברה הכי טובה שלו. עם זה הוא לא השלים, והחשש לאבד אותה הפך אותו לאובססיבי כלפיה. מובן שהאובססיה שלו עשתה בדיוק את הפעולה ההפוכה והרחיקה אותה ממנו עוד יותר, ובסופו של דבר היא הודיעה לו שהיא רוצה להתגרש. הוא לא הסכים לשמוע, בכה, התחנן, היה מוכן לעשות הכל כדי שהיא תישאר.

השבוע הוא הגיע אלי עם בקשה לישוב סכסוך שהיא הגישה. הוא אמר לי שהוא אכול רגשות אשם על שמלכתחילה הסכים לנישואין פתוחים, משוכנע שאילולא הסכים הם היו נשארים ביחד. לפני יותר מ- 20 שנה היה לי תיק דומה וכשניהלתי אותו הייתי משוכנעת כמוהו, שחילופי הזוגות הרסו לזוג הצעיר ההוא את הנישואין. כששמעתי את הסיפור שלו, חשבתי אחרת. מי שלא טוב לו ומחפש ריגוש, בוגד או מתגרש או בוגד ואז מתגרש. במקרה שלהם יכול מאוד להיות שהיכולת לכבוש את הקנאה ולתת חופש דווקא איפשרה את קיום הנישואין והחזיקה אותם במשך 5 שנים נוספות. לא תוכל להחזיק בה בכוח, אמרתי והבטתי בו, מבין ובכל זאת כואב.

-~-~-~-~-~-~-~–~-~-~-~-~

2. אפשר לאהוב שתיים

מכירים את זה שיחסי בני הזוג הם יחסי מטפל – מטופל? אז ככה זה היה אצל שירה ושמוליק מהיום הראשון. גם עשרים השנים שחלפו מיום שנישאו ושלושת הילדים שהביאו לעולם, לא שינו את העובדה שהם התנהלו תחת יחסי מטפלת – מטופל. הוא היה מאז ומעולם המטופל.

היא דאגה לכל צרכיו, לחולצות התכולות שתלויות בארון, לתרופות שלו (נוגדי דיכאון וויאגרות למקרה שתהיתם), להזמנת כרטיסי טיסה, לכך שהילדים לא יפריעו לו כשהוא חוזר טרוד מהעבודה, לאוכל שהוא אוהב, וכמובן להיות אוזן קשבת הן למצוקותיו והן לרגעי הגדלות בהם עף על עצמו והיא העניקה לו את מילות ההערצה להן היה זקוק כל כך. כשהיה צריך לדאוג למשהו עיסקי היא נתנה הנחיות למזכירתו, וכשהיה צריך לתאם מפגש עם חברים, הוא שלח אותם אליה.

כמובן שהוא פיתח בה תלות מוחלטת, והתגאה תמיד שאת השיר ״בלעדיך אני חצי בנאדם״ כתבו עליה. הוא היה עסוק תמיד בהגשמת חלומות, זה התחיל בחלום לרוץ את מרתון ניו יורק, נמשך בקורס יין בצרפת, והסתיים ברשיון טייס אזרחי. כמובן שהיא תמיד חיכתה לו בצד, מאפשרת לו, מעודדת אותו ומתפעלת ממנו.

בשלב כלשהו היא שמה לב שתדירות יחסי האישות ביניהם פחתה משמעותית. בחורה חכמה היא היתה תמיד, ולכן היא התחילה לעקוב אחרי חבילות הויאגרה שלו, שהלכו והצטמצמו. בשלב זה ברור לכם שהוא בוגד נכון? גם לה היה ברור, אבל היא לא יכלה לשאת את השלכות הגילוי ולכן הדחיקה אותו, והתעלמה. שלושה חודשים לאחר מכן נראה היה שהוא מעוניין לעדכן אותה בבגידתו ולא יודע איך. אז הוא יצא לרוץ בבוקר והשאיר את הטלפון ליד המיטה, ולא כמו תמיד, ההודעות שנכנסו השמיעו צליל מוכר והמסך נדלק מאיר בלבבות אדומים וסגולים. היא לא הצליחה להכנס כי הוא שינה את הקוד אבל מה שהיא ראתה על המסך לא השאיר מקום לספק. כשהוא חזר היא נפנפה בטלפון והוא הודה מיד. ׳אפשר לאהוב שתיים׳ הוא אמר לה והיא הבינה שהוא מצפה שתכיל אותו, ותקבל בהבנה את הפנטזיה החדשה שלו – לאהוב שתי נשים. אף על פי שגם היא פיתחה בו תלות, ולמרות שהיא ידעה כבר והדחיקה, את הוידוי המלא והכנה שלו היא לא יכלה להכיל ולא הסכימה לשאת. אני צריכה להתחיל לראות את עצמי היא אמרה לי, עשרים שנה אני רואה רק אותו.

השבוע הוא קיבל תביעת גירושין.

-~-~-~-~-~-~-~–~-~-~-~-~

״אחד הסממנים הכי מובהקים לכך שמערכת הנישואין חולה הוא הבגידה. כמו מחלה ממארת האוכלת בבשר, נוגסת הבגידה במרקם הנישואין, וכמו מחלה ממארת ניתן לגבור עליה, אך לעיתים היא תקדים ותגבר ותביא למותו של הקשר הזוגי גם אם בני הזוג יילחמו לנצח אותה. על פי רוב, בגידה לא באה לעולם כשהקשר הזוגי מאושר ומספק, גם אם אחד הצדדים עוצם עיניים, מתכחש למציאות ומשוכנע שהכול בסדר.״

במילים אלו נפתח פרק הבגידות בספר קארמה איז א ביץ, מיומנה של עו״ד לגירושין, שעתיד לצאת לאור בקרוב. לרכישה מוקדמת לחצו כאן.