1. שאלה של אמינות

אחרי 32 שנות נישואין דוד עזב את הבית לטובת קארין, שהיתה במשך שנים האשה האחרת, עימה ניהל רומן ארוך ולבסוף נכנע ללחץ והודיע על עזיבה. אורנה אשתו סירבה לקבל זאת. אשה של גבר אחד הייתי ואשאר, כך נשבעה ונשארה נאמנה לו בכל מאודה. לא פשוט להתגרש מאשה טוטאלית, שמבחינתה עתידה מאחוריה, נעדרת יכולת קיום עצמאית, וכשאתה יודע שהיא באמת אוהבת אותך. ואכן לא פשוט היה לו לדוד, שנקרע בין אורנה שהיתה הבית לבין קארין שקנתה בעלות על ליבו. התחילו הליכים משפטיים וכשהוא הבין שאורנה לא תשחרר אותו חתם איתה על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, מבטיח לה שינסה לתקן ומסביר לקארין שזו הדרך לחופש. הוא ״ניסה״ ואחרי חודש עזב.

מאז חלפו 4 שנים. אורנה נשארה נאמנה לו, מסרבת לשחרר, ממתינה שישוב ותולה בקארין את האשמה לחטיפת ליבו של דוד. לקארין מצידה נמאס. להפעיל לחץ על דוד היא יודעת. מצויידת בכישרון לפרוט לו על הנימים הדקים ביותר, היא התיישבה לו על מיתרי הלב והתחילה לפרוט עליהם בקצבים שונים, וכשהוא לא הגיב היא התחילה למשוך בהם וזה התחיל לכאוב לו. הוא ניסה לדבר עם אורנה אבל נתקל כצפוי בחומה אטומה.

דוד החליט לעשות מעשה. הוא סיפר לקארין שאורנה מסכימה להתגרש. יש תאריך לגט הוא אמר, וכשחזר הציג לה תעודת גירושין והבטיח לה שהם אוטוטו טסים לאיטליה להינשא. הם ערכו הסכם ממון טרום נישואין ואף אישרו אותו אצל נוטריון. קארין נרגעה לחלוטין. נותר רק העניין המשפטי של חלוקת הרכוש הוא אמר, ולשם כך הוא צריך קצת זמן עם אורנה. מעדיף לסיים יפה ולא ללכת לסיבוב נוסף בבית משפט שיעלה הון ויקח זמן. הוא הזמין את אורנה לארוחת ערב וסיפר לה שהחליט לחזור, אמר לה שהוא יודע שהיא הבית והמשפחה, שהוא אוהב אותה ותמיד אהב.

כשחזרו הביתה הוא נכנס למקלחת והיא ניצלה את ההזדמנות לחטט לו בתיק. מתא צדדי נשרה מעטפה וכשהיא פתחה אותה היא כמעט התעלפה. תעודת גירושין שלה ושל דוד והסכם הממון עם קארין בו גילתה גם על כוונתם להינשא בקרוב באיטליה וגם על חשבון בנק שמכיל מליונים.

הלם. אורנה נכנסה לחרדה. לא הבינה איך דוד הצליח להתגרש ממנה בלא ידיעתה ובלא נוכחותה, את מי שיחד שם ואיך יכול להיות שהיא לא יודעת שהיא גרושה. היא פנתה להנהלת בתי הדין הרבניים ולאחר בירור קיבלה מכתב המודיע לה שאין כל רישום של גירושין ושמבחינתם היא נשואה.

קארמה כידוע איז א ביץ ודוד חש את זה על בשרו ביג טיים. אורנה הבינה שתעודת הגירושין שהיא אוחזת בידה מזוייפת. היא פנתה למשטרה והגישה תלונה. דוד שאוחז בתפקיד רגיש זומן לחקירה מיידית במשטרה. הוא נאלץ לספר לקארין שהוא לא התגרש באמת. עשיתי מעשה קונדס הוא טען. זה לא הצחיק אותה והיא זרקה אותו מהבית עם מזוודה והודיעה לו שכף רגלו לא תעז לדרוך יותר על מפתן ביתה. אורנה סירבה לקבלו. הגשתי בשמה תביעה לקבלת מחצית מהנכסים שנרשמו כשייכים לדוד בהסכם הממון שלו עם קארין, ואורנה לא ידעה על קיומם.

השבוע התקיימה פגישת משא ומתן. שיקרתי לאורנה אמר דוד, אבל אני אדם אמין. מה שרשום בהסכם עם קארין לא נכון, רציתי לעשות עליה רושם. את אורנה אני אוהב ורוצה לחזור הביתה. אני מבקש שתאמיני לי הביט בי עם עיניו הכחולות וסבר פניו המשדר אמינות מוחלטת. הצגתי בפניו רשימה של תנאים כלכליים והוא טען שזו סחיטה. ניתן לבית המשפט להכריע הצעתי. לשם הוא סירב להגיע. אני אדם אמין שב וטען ובסוף הפגישה הסכים כמעט לכל התנאים, רק שאורנה תתן לו לחזור הביתה. המשך בטח יבוא.

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

2. מה לא כדאי לכם לעשות אם אתם רוצים לשמור על הנישואין

שני מקרים היו אצלי השבוע עם אותו מוטיב. היחסים גרועים. לא טוב בבית. יעוץ זוגי היה ועשה להם טוב ואז הם הפסיקו אותו ואחרי כמה חודשים חזרו לסורם. סקס לא קיים בכלל. חודשים. ולא בגלל שהאשה לא רוצה. לא יודעת אם אתם מודעים לסוד הזה, אבל הרבה מאוד גברים מוותרים לחלוטין על סקס עם אשת חיקם. הופכים להיות א מיניים. או מיניים בסתר. זה יוצר אצלה תסכול וטריגר לאינסוף מריבות וככה המקום המגן הזה שנקרא בית הופך לגיהינום.

מצד שני זה הגיהינום הפרטי שלהם ולמרות שרע להם הפחד מגירושין גדול והם לא בנויים לא לשינויים ולא ללא-נודע, והם שמעו שקר שם בחוץ, וממש לא רוצים להתגרש. המצב בבית מחמיר כי כשלא מטפלים בנגע הוא מתפשט, ואז אחד מהם אומר זהו מתגרשים.

הוא ממש לא התכוון לזה וזה כבר נזרק לחלל האויר מאה פעם בעבר ותמיד רק זיעזע והכאיב. למרבה התדהמה הצד השני אומר סבבה מתגרשים במקום להתחנן על נפשו, כמו שעשה אינספור פעמים בעבר.

ואז מגיעים לפגישה אצל עו״ד ומבינים שיש מירוץ סמכויות ושיכול להיות שצריך לנקוט בפעולה משפטית כלשהי, גם אם מאוד פשוטה, כדי לשמור על הזכויות. וזה נהיה אמיתי. ומפחיד. ואז מבינים שצריך לפתור וחוזרים הביתה ומדברים ומתחננים, ולא תמיד נשאר עם מי לדבר. כי כשאתם מאיימים כל הזמן בגירושין קחו בחשבון שיום אחד מישהו יגיד לכם סבבה מתגרשים.

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

3. 30 לפטירתו 💔

אני חייבת לומר שהיום יותר קשה לי מבהלוויה, אבן הראשה של המצבה שלך יושבת לי גם על הלב ומוחצת אותו. כי כבר יותר מחודש שאתה לא כאן והעדרך צועק לנו בנשמה וכואב ברמות שאי אפשר לתאר בכלל. היית אמור עכשיו להיות בפראג בחליפת חתן והנה תראה איפה אתה ואיפה אנחנו וכמה שזה לא נתפס ואכזרי.

היום העזתי בפעם הראשונה לפתוח את הווטסאפים איתך, לא הרגשת טוב כבר מפורים. היינו חברים כל כך טובים, חולקים חוויות ודואגים אחד לשני, שותפים מלאים לגידול הילדים האלו כמה תמונות העברנו ביננו, כמה היה לנו ברור שיש לנו אחד את השני כי אחרי שמתגרשים נותרים לעולם הורים ואנחנו נהיינו כמו אחים אולי אפשר לומר אחים לדם, חלקנו ביננו קשר נצחי כזה.

אני מצטערת שאני לא מצליחה להיות מספיק חזקה בשביל הילדים שלנו אני דואגת להם ושבורה מכאב. הדמעות שלי נמצאות על פני השטח ועולות לי לעיניים מול כל אחד שאומר לי משתתף בצערך. אי אפשר להשתתף באף צער של אף אחד, אי אפשר לחלוק אותו. לכל אחד יש את מנת הצער שלו, ואתה היית היחיד שמבין את מנת הצער שלי למראה יגון היתמות של ילדינו. אבל אתה לא פה ואני לבד עם היגון והצער והדמעות והלב השבור, והדבר היחיד שאפשר לעשות הוא לצאת ממנו לשיגרה. בכוח. אני מבטיחה לך להתחזק ולשמור עליהם ולדאוג להם בשביל שנינו. אני דואגת ואדאג לקטיה ולילד שיוולד לך בדיוק כמו שהיית רוצה וכמו שסמכת עלי. נוח על משכבך בשלום בונקלה תהיה חזק למעלה.