1. מוציאה אותו מדעתו

 

למשרד נכנס איש עסקים לבוש בחליפה תפורה היטב, על פניו ארשת מיוסרת והניח מסמכים שבראשם סמל בתי המשפט. הוא התקשה בהתחלה לדבר אך אט אט סיפר על מערכת נישואין מלאת עליות ומורדות, על מריבות קולניות רוויות אלימות מילולית ואיך היא מצליחה לזרוק לו מילים דוקרות ומשפילות ולהוציא אותו מדעתו כל פעם מחדש.

סיפר שבעבודה הוא סמנכ״ל בכיר שאחראי על עשרות עובדים וידוע בנועם הליכותיו, וכשהוא מגיע הביתה כל מילה שלה מטריפה אותו. סיפר שהחליטו להתגרש ושהיא ביקשה ממנו מספר פעמים לעזוב את הבית אבל הוא חושש לאבד את הזכויות בו ולכן לא עושה את זה.

כששאלתי מה הוא קיבל מבית המשפט הסתבר שהוא הורחק מהבית לשבוע ושנקבע דיון ליום למחרת. מהפרוטוקול עלה שהוצג לשופטת סרטון שלו עומד במטבח מנפץ על הרצפה ספל זכוכית וצורח שיעשה זאת שוב כל פעם שהיא תשאיר את הארון פתוח.

הוא לא הבין מה לא בסדר, טען שאינו אלים ושהיא בלגניסטית ולא מבינה בטוב לכן צריך ״לחנך״ אותה בדרך שהיא מבינה.

עוד עלה מהבקשה שהוא צורח גם על הילדים בני ה 3 ו – 5, ובמיוחד על בן החמש השובב , וכעונש חינוכי דואג להעלים לו את צעצועיו, זרק מהקומה השישית את בובת הארנב האהובה עליו כי הוא שיחק והרעיש בסלון, ואיים על הילד שבפעם הבאה יזרוק גם אותו. מהחלון.

למראה הבעת פני הוא אמר שהכל שקר וזו תלונת שווא. הסברתי לו שכדאי לעזוב את הבית בהסכמה ולא להגיע לדיון בעניין, שעזיבת הבית לא תפגע בזכויותיו ושכדאי להתחיל מו״מ לקראת הסכם גירושין הגון כי המשך החיים המשותפים הוא ככל הנראה גיהינום לו, לה ולילדים. כשהוא התנגד ואמר שהוא רוצה להילחם על חפותו ושהיא לא תתן לו את הילדים הסברתי לו מה עומד לקרות בדיון ועיניו אורו.

הגענו לדיון למחרת. עוד לפני שהתחלנו השופטת הציעה שהוא יעזוב בהסכמה את הבית. הסכמתי איתה שאכן כדאי להפריד מגורים אבל הצעתי שננצל את הדיון להגיע להסכם גירושין כולל. עורכת הדין המתלהמת שלה התחילה לצעוק שהוא מסוכן וצריך להרחיק אותו מהילדים אבל השופטת לא הסכימה לשמוע. אט אט היא החלה לפרק את כל הסוגיות ומצאה פתרונות לכל המחלוקות, וכפתה הסכמות במקומות שבהם לא היה קל להסכים. שלוש שעות אחר כך יצאנו עם הסכם גירושין כולל.

מוסר השכל : כשהחיים בבית מביאים אותך למקום הכי נמוך, להתנהגות הכי קשה, כזו שבה אתה לא מכיר את עצמך, כדאי לקחת אחריות, לעזוב מרצונך ולא להגיע לצווי הרחקה מהבית.

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

2. גניבת קוד

למשרדי נכנס בחור גבוה מאוד, בהיר שיער ועיניים שעל פניו הבעת טוב לב מהולה באימה ויסורים. הסתבר שמדובר בתל אביבי צעיר ושווה, רואה חשבון, שבגיל 30 עוד לא העלה על דעתו למסד קשר זוגי וסיפר שמנהל מערכת יחסים ספורדית עם בחורה בת 37, תל אביבית חטובה ומצודדת אך לא הטיפוס איתו ירצה לבלות את חייו ושהם נפגשים כשמתאים בעיקר לסקס פרוע אחת לחודש חודשיים. סיפר שזה נמשך ככה כבר כמה שנים, שרואה בה ידידה טובה ושעל פי רוב היא זו שיוזמת את המפגשים והם יוצאים ושותים ומסיימים בין הסדינים.

עוד הוא סיפר שבתחילת הקשר ביקשה שישתמש באמצעי מניעה אבל אחר כך התחילה ליטול גלולות ומאז הוא לא נזהר. לפני שבוע היא הודיעה לו שהיא בהריון ומאז הוא מרגיש כאילו התיישב לו סלע ענק על החזה והוא לא מצליח לנשום.

סיפר שנפגש איתה והסביר שלא רוצה להיות אבא, שמרגיש שהיא אונסת אותו לאבהות כפויה, שלא כדאי להביא לעולם ילד שאביו מתנגד להולדתו ושהוא מוכן לעשות הכל כדי שההריון הזה יסתיים.

היא חייכה בשלווה ואמרה לו שאין לה שום כוונה לעשות הפלה ושהוא יחליט אם הוא רוצה לקחת חלק בענין או שיתנדף לה מהעיניים והיא לא צריכה ממנו כלום.

מהדרך שבה הסבירה לו על מועד אחרון של מחזור ותאריך הביוץ הבנו שהכל היה מתוכנן מראש, ובעוד שהוא, ילד תמים עם מטען גנטי משובח, היה בטוח שהם נהנים, לה היו תוכניות אחרות.

הוא שאל אם אפשר להחתים אותה על התחייבות שהיא לא תרצה ממנו כלום, אם אפשר להכריח אותה לעשות הפלה או לתבוע אותה על הונאה, על גניבת זרע, על אבהות כפויה, על משהו.

ליבי יצא אליו. לא היו לי פתרונות בשבילו. הסברתי לו שהיא לא תחתום על כלום ושהוא לא יכול לתבוע כלום, בטח לא בשלב זה. הסברתי שאין לו שום יכולת להשפיע על המשך ההריון  ושישלים עם זה שאולי יוולד לו ילד. הוא הסתכל עלי בבעתה ואמר״מבחינתי היא גנבה לי קוד גנטי וזהו, אין לי שום כוונה להיות אבא בעל כורחי.״

מוסר השכל

  1. גבריםקחו אחריות במיוחד אם מדובר במערכת מבוססת סקס, מילא שתמנעו הריון, על מחלות לא שמעתם?

  2. אין ספק שיש הרבה יתרונות בלהיות גברים, אבל אחד החסרונות הגדולים (חוץ מלא לחוות הריון) הוא שאתם יכולים להפוך לאבות בעל כורחם, בניגוד לרצונכם, על אפכם ועל חמתכם וכל זה כי לא נזהרתם ולא לקחתם אחריות.

  3. אחד הדברים הכי קשים לעשות לאדם זה לגנוב את זרעו להונות אותו שהכל בסדר ולאנוס אותו להפוך לאב. יש היום דרך מאוד קלה להפוך לאם בלי לאנוס מישהו להיות אב, וכדאי תמיד לזכור שקארמה איז א ביץ.

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-

3. ככה לא מנהלים מו״מ

שנתיים הם היו נשואים באושר ואז נולדה התינוקת והכל השתנה. הוריה, אליהם היתה גם כך מחוברת מאד, נכנסו להם עמוק לתוך החיים והתחילו להשתלט עליהם ותוך כדי כך לדחוק אותו לקרן זווית. היא התעלמה מכל אותות המצוקה שלו עד שהוא נחנק ולא יכול יותר לשאת זאת. הוא עזב את הבית כשהתינוקת היתה בת חצי שנה. הוריו שראו אותו הולך ודועך וצפו מהצד בהשתלטות העויינת של הוריה כאבו את הפרידה אך הבינו לליבו ועודדו אותו להגיע להסכמות הוגנות ולסיים יפה.

אביו, איש עסקים רציני שסגר לא מעט עסקאות בחייו חשב שאפשר לסיים את העניין בשיחת גברים בינו לבין אביה. כמה שהוא טעה. אביה דרש מזונות בסך 9,000 ש״ח לחודש ואמר שעל הסדרי שהיה בין האב לבתו יתחילו לדבר כשהתינוקת תגיע לגיל 3. זה נשמע סביר לאביו אבל כשהוא הבין שלא מעוניינים בקשר בין האב לבתו הם פנו לייעוץ והבינו שאולי כדאי שעורכי דין ינהלו את המו״מ.

היא נאחזה באותה אמירה אומללה של אביו ופיטרה 5 עורכי דין ברצף כל אחד אחרי פגישה אחת איתנו כשהבינה שהאב לא מתכוון לוותר על אבהותו וגם לא לשלם לה 9,000 שח בחודש.

העו״ד השישי כבר קיבל מאיתנו תביעות, כי היה ברור שבלי החלטה שיפוטית לא יקרה כאן כלום. חלפה שנה מאז שהוא עזב את הבית. בהתחלה היא רבה על כל רבע שעה שלו עם הילדה, למרות שהיא עצמה חזרה לעבוד אחרי 4 חודשי חופשת לידה והפקידה את התינוקת בפעוטון של ויצו עד השעה 16:00 כל יום. בהמשך נכנסה לתמונה פקידת סעד שהבינה את התמונה והמליצה להרחיב את זמני השהות עם הילדה בהדרגה, ועדיין כל נסיון להגיע איתה להסכם עלה בתוהו.

השבוע התקיים סופסוף דיון. היא ביקשה לדבר וסיפרה לשופטת בדמעות תנין שהוא לא באמת רוצה לראות את הילדה שלו ולא הסכימה להצעתה הנדיבה של השופטת למזונות. הוא לא דיבר הרבה רק סיפר כמה הוא מתגעגע לילדה, איך הוא רוצה לחוות אותה כשהיא הולכת לישון ולהריח אותה כשהיא מתעוררת ושהוא חושב שהיא אמא טובה ולא מבין למה היא לא נותנת לו מקום.

כשהוא סיים לדבר לשופטת היו דמעות בעיניים והיא הבהירה לה שתהיה כאן משמורת משותפת, אולי לא כעת כשהילדה בת שנה וחצי, אבל בטוח שבהמשך ושכדאי לה מאוד לקבל את הצעתה למזונות ולסיים את התיק. לא קיבלה.

מוסר השכל :

אל תנהלו משא ומתן בלי שאתם יודעים את המצב המשפטי, אתם עלולים לגרום למישהו להתחפר עמוק בתוך הצעה לא רלוונטית.

לקביעת פגישת יעוץ עם עו"ד רות דיין וולפנר לחץ כאן