סיפור עצוב

ביומולדת 50 שלה הוא לקח אותה למסעדה, הזמין בקבוק יין אמר לה שהיא מדהימה ומגיע לה את כל הטוב שבעולם, ושהוא עוזב אותה כי מבחינתו הם הגיעו לסוף הדרך. הסביר ששכר דירה וביקש שידברו יחד עם הילדים. הוא שיקר כשאמר שאין לו אף אחת, ושיקר שוב שאמר שלא מאמין בטיפולים זוגיים. היא נשברה. בכתה התחננה ועשתה סצינה שנמשכה ימים ארוכים ולא הועילה בכלום. הוא היה אמפתי אבל מנותק רגשית, ואחרי שבוע ארז מזוודה והלך. חודש אחר כך ביקש שיסיימו יפה והציע גישור. היא לא הבינה על מה הוא מדבר. היתה בדיכאון מוחלט לא הפסיקה לבכות ולהתחנן שיחזור. בסופו של דבר וכשהתברר לה שהוא כבר בזוגיות חדשה והוא כבר לא יחזור, הלכו לגישור. הגישור התפוצץ אחרי פגישה אחת כשהיא הסבירה לו שהזונה שלו לא תהנה משקל אחד שלה, ושהוא צריך להשאיר לה הכל. שכל אופציה אחרת היא לא הוגנת כי הוא עזב. הצער התחלף בזעם נורא והיא לקחה עו״ד לוחמני במיוחד ופתחה במלחמת עולם. האסטרטגיה שבחרו היתה ברורה- מלחמת התשה עד שישבר וישאיר לה הכל, או עד שיעשה צדק או עד שהוא ימות או יחזור אליה. 90% מהבקשות שהגישה נדחו, אבל זה לא הזיז לה, כי היא שיחקה את המשחק עד הסוף, הימרה על כל הקופה. בדיון הראשון השופט נעים המזג, שזיהה את הטירוף, ניסה להביא אותם להסכם והציע שהיא תקבל 75% מהדירה. הוא הסכים לוותר על מאות אלפי שקלים כדי לסיים וגם כי עדיין קצת ריחם עליה והיו לו יסורי מצפון. היא סירבה ואמרה שזה לא הוגן. ביג מיסטייק. הטירוף נמשך ואחרי 3 שנות הליכים משפטיים עקובים מדם הוא שנא אותה כמו שלא שנא מעולם, ולא הסכים לוותר יותר על שקל. חודש לפני פסק הדין הצפוי עורך הדין הלוחמני הציע להגיע להסכם. היא מוכנה לוותר, הבהיר בחלקות לשון, ולקבל את הצעת השופט מלפני 3 שנים. מאוחר מדי הסברתי. פסק הדין שהגיע היה צפוי, היא קיבלה חצי מהכל ולא שקל יותר.

מוסר השכל – גם כשאתם בטוחים בצדקתכם תקראו את כל המפה, אל תהמרו על כל הקופה, והכי חשוב לדעת לצאת בזמן.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

שח מט

הם התגרשו לפני כמה שנים בהסכם גירושין. לכאורה בלי מלחמות. בפועל באיומים שקטים שלו שאם לא תכנע לתנאים שהציב לה הוא יצא למלחמת עולם ולא ישאר לה כלום. היא פחדה וחתמה. בשנים שחלפו מאז הוא דאג להסית את הילדים, לא לשלם בזמן או בכלל את חלקו בהוצאותיהם ובאופן כללי עבד בלמרר לה את החיים. כשהכירה בן זוג המצב החמיר. במלאכת מחשבת הצליח לגרום לכך שבנה בן ה 15 סירב לקבל את בן הזוג וכשהילדים היו איתה הם לא יכלו להפגש. למרות הכל הם לא נפרדו וכל תמונה שלהם בפייסבוק הטריפה אותו. על אף שהיא דאגה לחסום אותו הוא נכנס לפרופיל של בתה בת ה 12 וחיטט לה בחיים באובססיביות. החופשה ביוון אליה יצאה עם בן זוגה היתה מבחינתו הקש האחרון. הוא החליט לצאת לקרב. מאחר שהם גרושים והיא ממילא ויתרה כמעט על הכל, ולא נשאר על מה לריב , הוא היה חייב להיות יצירתי. הגיש תביעה לצמצום זמני שהותו עם הילדים. כתב ההגנה היה קצר והבהיר שאין בכוונתה לכפות עליו את ילדיו ושהיא מסכימה לצמצום הסדרי הראיה. הוא לא אהב את הקלות שבה קיבל את ״מבוקשו״, ככה לא גומרים מלחמה… חשב שהביס אותה ולא צפה את המהלך הבא. אחרי שבוע הגיע אליו שליח עם מעטפה ובתוכה תביעה להגדלת מזונות. ברור שצמצום זמני השהות עם הילדים כרוך בהוצאות נוספות עבורה, אז שיתכבד וישלם. אחרי שבוע נוסף שוב חיכה לו שליח עם מעטפה. הפעם עם תביעה לפיצויים בגין הפרת הסכם. שבוע אח״כ הוא הגיש לבית המשפט בקשה למחוק את תביעתו. שח מט.

מוסר השכל – אל תתחילו מלחמה בלי להבין לאן אתם יכולים להגיע.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

התמונה כולה

7 חודשים הם בהליך גישור אחרי שהחליטו להתגרש בהסכמה. למרות שחיו מצוין עד אז, הוא הציג בגישור תמונה עגומה של חובות עתק והסביר שצריך למכור את הבית כדי לכסות חובות. היא חששה שבגיל 40 עם 3 ילדים ומשכורת של 6000 שח היא עומדת להישאר בלי כלום. המגשרת הצליחה לאט לאט לקרב עמדות ולהביא אותם להסכמות קטנות, כל פעם קצת. בבית הכל התנהל על מי מנוחות. לכאורה. הם קבעו זמני שהיה עם הילדים, נהגו בנימוס זה בזו וכלפי חוץ נראה היה כאילו כלום לא השתנה. מתחת לפני השטח הוא הוציא אותה מדעתה. בקטנה. זה התחיל בקרש בשירותים, בקניות לא קשורות לרשימה שנתנה, והמשיך לערבים שלמים שיצא וחזר ב 5 בבוקר. סירב לומר איפה היה חייך ואמר לה בנימוס שזה לא עניינה. ואז הגיע הטלפון מהבנק ונודע לה שהם בחריגה ממסגרת האשראי כלומר במינוס של מעל 50,000 ₪. בנימוס הוא הבטיח שתוך כמה ימים יעביר כסף. אחרי כמה ימים אמר שיש בעיה עם המשכורות. שקשה והנושים בפתח. היא לקחה הלוואה מאחותה וכיסתה את יתרת החובה. כשחברה שלחה לה תמונה שלו על הבר עם בלונדינית צעירה שותה יין ומחייך. היא דרשה שיעזוב את הבית. הוא סירב בנימוס ואמר לה שעד שאין הסכם הוא לא עוזב. היא יצאה מדעתה. צעקה וצרחה התקשרה לאימו האלמנה וסיפרה לה שיש לו חברה ושהוא מתעקש להשאר בבית והיא לא יכולה יותר. אמא שלו לא הופתעה אבל היתה אמפתית ומנומסת והמליצה לה לזרוק אותו בכל מחיר וכמה שיותר מהר. בישיבת הגישור הבאה היא כבר היתה על סף שבירה, מוכנה לוותר על הכל העיקר שיעזוב. אחותה שראתה מה קורה הביאה אותה ליעוץ משפטי. זו אסטרטגיה ידועה הסברתי לה. הוא מתעקש להשאר בדירה ולהוציא אותך מדעתך כדי שתעסקי בזה ולא תראי את התמונה כולה. קלטה סוף סוף. מחקירה כלכלית עלה שיש עוד 3 חשבונות בנק שהיא לא ידעה עליהם. הוא הכחיש בנימוס שיש לו חשבונות נוספים ושב וטען לחובות עתק ונושים. בהליך משפטי פשוט ניתנו צווי גילוי מסמכים והתגלתה התמונה כולה – במשך שנים הוא העביר כספים מחשבון לחשבון ולבסוף לחשבון של אימו, שידעה הכל ושיתפה איתו פעולה.

מוסר השכל – לפעמים התמקדות בנקודה כואבת מסתירה לכם את כל התמונה.